VALORANT‘ın merakla beklenen 6.0 yama notları dün yayınlandı. Yeni güncelleme; birtakım oynanış sistemi ve rekabet güncellemelerini, yeni harita lotus hakkındaki güncellemeleri ve bazı hata düzeltmelerini içeriyor. Bakalım VALORANT 6.0 yama notları neler?
VALORANT 6.0 Yama Notları
Oynanış Sistemi Güncellemeleri
- Silahların yakınlaştırma Aç/Kapat seçeneğiyle kullanılırken hem Yakınlaştırarak Nişan Alma hem de Dürbünler için yakınlaştırma komutlarını işleyişi yenilendi.
- Böylece paket kaybı ve ping artışı gibi ideal olmayan bağlantı koşullarının oluştuğu esnada istemci ve sunucu arasında yaşanabilecek yakınlaştırma özelliğiyle alakalı sorunlarla daha az karşılaşacağız. Ayrıca yakınlaştırma Aç/Kapat özelliğiyle kullanıldığında öncesine kıyasla komutlar arabelleğe daha hızlı alınıyor ve yakınlaştırma seviyeleri arasındaki çoklu geçişler toplu bir şekilde arabelleğe alınabiliyor.
Harita Güncellemeleri
Yeni Harita: Lotus
- Lotus birçok değişik rotasyon seçeneği sunan 3 bölgeli bir harita. Bu antik harabelerin kapılarının ardındaki sırları keşfedin.
- Ayrıca Lotus’a özel sıranın bir hafta boyunca yalnızca Tam Gaz modunda oynanabileceğini ve Lotus’un 6.1 Yaması’ndan sonra rekabete dayalı ve derecesiz harita rotasyonundaki yerini alacağını belirtelim.
Split
- Split saldırmayı kolaylaştıran birkaç ufak değişiklikle birlikte geri dönüyor.
- A Ana
- Saldıran tarafın çatışmaya ilk gireceği kısım genişletildi ve çeşitlilik sağlanması adına bir çıkıntı eklendi.
- A Ana Kutu
- Kürenin yanındaki üste zıplamayı sağlayan kutu saldıranlara A Bölgesi’ne bakan yeni bir pozisyon sağlamak için küçültüldü.
- A Kirişler:
- Saldıranların işini kolaylaştırması adına Kirişler’deki zemin düzleştirildi.
- A Kule:
- Kule’nin arkasında kalan ve Rampalar’a bakan kısım düzleştirilerek her iki takıma da kolaylık sağlandı.
- Orta Alt:
- Oyuncular artık Orta’daki platforma sessizce inebilecekler.
- Orta’daki kutunun üstüne çıkmak basitleştirildi.
- B Kule:
- Bu bölgeyi basitleştirmek için yapılan değişiklikle birlikte savunan tarafın kutunun üzerine çıkması artık mümkün değil.
- B Halat Köşesi:
- Bu köşedeki duvara eğim verilerek düşmanları görmek ve temizlemek kolaylaştırıldı.
- Harita Rotasyonu
- Breeze ve Bind’ın rekabete dayalı ve derecesiz harita rotasyonundan kaldırıldığını ancak diğer tüm oyun modlarında hâlâ oynanabilir olduğunu belirtelim.
- Omen’ın Karanlık Örtü’sü (E)
- Duvarların içine yerleştirilen Karanlık Örtü artık yakındaki zeminin yüksekliğine inecek.
- İşlevsel Ajan Yetenekleri
- Henüz düzenlenmemiş molotoflar hariç çoğu işlevsel ajan yeteneği artık Lotus’taki kırılabilir kapıya ve Ascent ile Haven’daki duvar panellerine hasar verebiliyor.
Rekabet Güncellemeleri
- Bölüm sıfırlaması hatırlatması: Yeni bölüm demek, kademe sıfırlaması demek! Yerleştirme karşılaşmaları sonunda yerleşeceğiniz kademe yüksek ihtimalle Bölüm 05’i tamamladığınız kademeden düşük olacak.
- Tüm oyuncuları ilgilendiren değişiklik: Kademe puanı kazanım ve kayıp oranları artık karşılaşmanın kazanılıp kaybedilmesine biraz daha fazla bağlı olacak ve karşılaşmadaki tur farkının etkisi azalacak.
- MMR’ıyla bulunduğu kademe arasında büyük fark olan oyuncuları ilgilendiren değişiklik: KP kazanımı tur farkından çok bireysel performansa bağlı olacak ve böylece kademeniz ile MMR’ınız arasındaki farkın daha hızlı bir şekilde kapandığını göreceksiniz.
Hata Düzeltmeleri
- Odin’in mermi kemerinin model görüntüleyicide silah uğurlarını değiştirirken dikey bir konuma geçmesine neden olan bir hata giderildi.
- Ascent
- Pazar Yeri’ndeki kapının yanındaki duvar üzerinde kullanılan yeteneklerin kapının da kırılmasına neden olduğu bir hata giderildi.
- Cypher’ın Bubi Tuzağı (C) yeteneğinin Sage’in Bariyer Küresi’nin (C) içinden yerleştirilebilmesine neden olan bir hata giderildi.
- Kendileri yerleştirilmeden önce atılmış bir molotofun içerisine yerleştirilen tuzak gibi nesnelerin hasar almamasına neden olan bir hata giderildi.
- Skye’ın İzsürenler’inin (X) gizli oldukları konum üzerinde görüşünüz varken görünmez olmalarına rağmen mini haritada görünmelerine neden olan bir hata giderildi.
- Fade’in Ecel’inin (C) sindirmeden olması gerektiği şekilde etkilenmemesine neden olan bir hata giderildi.
- Viper’ın ulti yeteneği olan Viper’ın İni’ni (X) sindirilmişken kapatabilmesine neden olan bir hata giderildi.
- Çeşitli oynanış hasar etkileşimleri düzeltildi:
- Killjoy’un Tecrit’i (X) artık tüm yeteneklerden olması gerektiği şekilde hasar alıyor.
- Skye’ın Av Peşinde (Q) yeteneğiyle düşman Skye’ın Av Peşinde (Q) ve Sova’nın Baykuş Dron (C) yeteneğine hasar verebilmesine neden olan bir hata giderildi.
- Sova’nın Avcı’nın Hiddeti (X) ve Breach’in Artçı Sarsıntı (C) yeteneklerinin Raze’in Patlayıcı Çanta’sına (Q) hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi.
- Phoenix’in Ateşten Duvar (C) yeteneğinin Harbor’ın Dalgakıran (Q), Raze’in Patlayıcı Çanta (Q), Reyna’nın Kem Göz (C), Sova’nın Keşif Oku (E) ve KAY/O’nun SIFIR/Noktası (E) yeteneklerine hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi.
- Brimstone’un Uydu Saldırısı (X) yeteneğinin Harbor’ın Dalgakıran’ına (Q) hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi.
- Breach’in Artçı Sarsıntı (C), Raze’in Nefes Kesen (X) ve Renk Tesirli Bomba (E) yeteneklerinin dost Killjoy’un Nanosürü’süne (C) hasar vermesine neden olan bir hata giderildi.
- Sova’nın Avcı’nın Hiddeti’nin (X) dost Fade’in Musallat’ına (E) hasar vermesine neden olan bir hata giderildi.
- Killjoy’un Nanosürü (C), Phoenix’in Yakar Top (E) ve Ateşten Duvar (C) yeteneklerinin Chamber’ın Buluşma (E) ve Kartvizit’ine (C) hasar vermemesine neden olan bir hata giderildi.
KAYNAK: playvalorant