İçindekiler
Elden Ring sınıfları, oyundaki ilk büyük kararı vermenizi sağlar ve artık oyun resmi olarak çıktığına göre bu kararı vermeye hazır mısınız? 10 adet başlangıç sınıfı var ve hangi sınıfa karar verme aşamasında biraz zorlanabilirsiniz. En iyi sınıfı seçmek, maceranız için çok önemli olabilir. Peki Elden Ring oyununda size en uygun sınıf hangisi? Gelin beraber sınıfları inceleyelim.
Elden Ring Sınıfları Nelerdir?
Elden Ring’de başlangıçta sınıf seçmenin en güzel yanı sizi tüm oyun için belirli bir şekilde oynamaya zorlamamasıdır. Puanları uygun gördüğünüz istatistiklere dağıtarak karakterinizi istediğiniz sayıda şekilde oluşturmakta hala özgürsünüz. Bir başlangıç sınıfı, belirli bir oyun tarzına odaklanmak istiyorsanız size fayda sağlayabilecek bazı donanım ve istatistik artışları sağlayacaktır. Bunu akılda tutarak, tercihleriniz için hangisinin en iyi olduğunu görebilmeniz için Elden Ring’in başlangıç sınıflarının her birine göz atacağız.
Hero
Hero (Kahraman) , oyuna tek elle kullanılan bir balta ve bir tutam ekstra koruma için orta boy bir kalkanın yanı sıra yüksek Güç, Dayanıklılık ve Canlılık istatistikleriyle başlayan basit yakın dövüş odaklı bir sınıftır. Bir Hero olarak, birincil istatistikleriniz muhtemelen Güç ve Canlılık olmaya devam edecek. Güç, özellikle bu istatistikle ölçeklenen büyük silahlar kullanabilmenizi sağlarken, artan Vigor statünüzle yüksek bir sağlık havuzuna sahip olmak, zamanınızın çoğunu yakın mesafeli karşılaşmalarda geçireceğiniz gerçeğinde size yardımcı olacaktır.
Bandit
Bandit (Haydut) , daha yaygın olarak istenen istatistikler için masaya pek bir şey getirmiyor, bunun yerine Arcane’de çok fazla puan sunuyor. Diğer tüm istatistikler oldukça düşük seviyelerde başlasa da, biraz yüksek El Becerisi size avantaj sağlayabilir. Bununla birlikte, Haydut oyuna bir hançer, yay ve oklarla başlar, bu da onu gizliliğe dayalı mükemmel bir başlangıç sınıfı haline getirir. Arcane istatistiği, mağlup edilen düşmanlarda daha fazla eşya bulmanıza yardımcı olur ve belirli büyü ve büyülerde bir miktar kullanımı vardır, ancak niş yapılar için en uygun olanıdır ve daha tipik oyun tarzları için ideal olmayacaktır. Bu nedenle, Bandit, oyunun sonunda istatistiklerini en aza indirmek isteyen çoğu oyuncu için daha iyi başlangıç sınıflarından biri değildir.
Vagabond
Vagabond (Serseri) , yakın mesafe hesaplaşmalarına hazırlık olarak ağır zırh, düz bir kılıç ve sağlam bir kalkanla donatılmış, denenmiş ve gerçek bir şövalyedir. Yüksek başlangıç Vigor’u onu başlangıç sınıflarının en güçlüsü yapar, Güç ve Beceri arasındaki neredeyse eşit dağılım, onu tüm yakın dövüş silahı türlerinde eşit derecede uzmanlaşmak için her iki özelliği de en az 40’a getiren kaliteli yapılar için mükemmel kılar. Vagabond’un düşük Zeka, İnanç ve Zihin istatistikleri, onu sihir veya sihir kullanma yoluna koymak için fazla bir şey yapmaz, ancak büyüleri kullanmak için onlara birkaç puan pompalayamayacak kadar düşük değiller. Ama sihir daha sık kullanmak istediğiniz bir şeyse, bu konuda uzmanlaşmış bir sınıfla oyunu çok daha iyi oynayabilirsiniz.
Astrologer
Astrologer (Astrolog) , savaşta hem yakın dövüş hem de büyücülük seçeneklerine sahip olmak isteyen yeni başlayanlar için gerçekten çok uygun bir sınıftır. Bu sihir tabanlı sınıf, büyü yapmak için bir asa ve hafif yakın dövüş için kısa bir kılıçla donatılmıştır. Güçlü bir vuruş yapmanızı ve menzilli dövüşler için emrinizde çok sayıda oyuncu bulundurmanızı sağlayan büyük Zeka ve Zihin bonuslarına sahiptir. Astrolog’dan en iyi şekilde yararlanmak, puanlarınızın çoğunu büyü hasarınızı yüksek tutmak için Zeka’ya harcamak anlamına gelir. Yedekleme seçeneği olarak yoğun bir yakın dövüş silahına güvenmek istemiyorsanız, Zihin statünüzü de yükseltmek isteyeceksiniz, böylece büyü yapma sayınızı artırabilirsiniz. Kendinle düşmanlarınız arasına biraz mesafe koyabildiğiniz sürece burada sevecek çok şey bulacaksınız.
Warrior
Warrior (Savaşçı) , hızlı tempolu yakın dövüş hayranları için çift kollu bir güç merkezidir. Yüksek bir Beceri statı ve iki pala ile başlar, böylece sınırlı savunma seçenekleri pahasına ağır hasar verebilirsiniz. Daha küçük silahlardan yararlanmaya ve bir yaydan iyi bir şekilde yararlanmaya açıksanız, bu sınıf harikadır. Bununla birlikte, Vigor’unuzun oldukça düşük başladığını ve daha ağır zırh giymeyi planlıyorsanız Mukavemet statünüze önemli miktarda rün dökmeniz gerekeceğini unutmayın. Başka bir deyişle, bu hızlı vuruşlu, düşük savunma seçeneğine kaydoluyorsanız, işleri hafif ve hareketli tutmak konusunda rahat olduğunuzdan emin olun.
Prisoner
Prisoner (Mahkum) sınıfı hakkında ilk fark edeceğiniz şey, alışılmadık demir maskesidir. Görünüşü ne kadar garip olursa olsun, çevik bir yakın dövüş/döküm melez karakter yapmak istiyorsanız Mahkum sağlam bir seçimdir. Yüksek El Becerisi ve Zeka istatistikleriyle başlar ve başlangıç teçhizatı büyücülük yapmak için bir estoc ve bir asadır. Düşük HP ve dayanıklılıkla başladığı için bu sınıfı uzun vadeli yakın dövüşler için biraz daha uygun hale getirmek için Vigor and Endurance’da yuvarlanma konusunda usta olmanız veya çok fazla zemin oluşturmanız gerekir. Yine de, sihir ve kılıç oyununa oldukça eşit bir şekilde odaklanmak istiyorsanız, bu en iyi başlangıç sınıflarından biri olmaya devam ediyor.
Confessor
Confessor, Faith’te bol puanla gelen ve aynı zamanda sağlam Güç ve Beceri istatistiklerine sahip olan melez bir sınıftır; bu, silah seçimlerinde biraz özgürlüğe sahipken büyü kullanmak istiyorsanız iyi bir seçimdir. Büyüler yapmak için bir geniş kılıç ve bir parmak mührü ile donatılmış olarak gelir. Yakın dövüş yeteneklerinden ödün vermeden büyü yapabilen bir karakterle deneyiminize başlamayı umuyorsanız, Confessor’ün tadını çıkarabilirsiniz. Bununla birlikte, düşük başlangıç Vigor’unuz, başlangıçta çok fazla vuruş yapamayacağınız anlamına gelir, ancak sık sık yakın mesafelerde kalmayı umuyorsanız, ekstra koruma için bu özelliği yükseltebilirsiniz.
Prophet
Prophet, kendilerini ve müttefiklerini hasar vermek ve iyileştirmek için büyüler kullanmaya odaklanan, inanç temelli bir başlangıç sınıfıdır. Düşük Canlılık ama yeterli Güç ile başlarlar ve büyü yapmak için bir mızrak ve parmak mührü kullanırlar. Bu, onları iyileştirme ve hasar büyülerinizi tamamlamak için yakın dövüş seçeneklerine sahip olmayı umuyorsanız, size fayda sağlayacak bir melez sınıf yapar. Prophet, güçlü yönleriyle oynandığında son derece güçlü olabilir ve bu iyileştirme büyülerini elde etme ve kullanma yeteneği paha biçilmez olabilir. Yüksek Zihin ve İnanç istatistiklerini daha fazla sağlığa tercih eden bir cam top olmaktan rahatsanız, bu sınıf harika bir seçimdir. Sadece dövüşlere hazırlanmak için zaman ayırmaya ve savaş sırasında hareketli kalmaya hazır olduğunuzdan emin olun.
Samurai
Samurai (Samuray) , güçlü bir katana ve uzun bir yayın yanı sıra adaşı olan görsel açıdan etkileyici bir zırhla donatılmıştır. Ağırlıklı olarak Dexterity’ye odaklanan bir sınıftır, ancak hem Vigor hem de Endurance’daki iyi dağılımı, biraz da hayatta kalma ile başlamanızı sağlar. Düşük Zeka ve İnanç nedeniyle sihir yolunda fazla bir şeyiniz olmayacak, ancak bu, o istatistiklere yatırım yapamayacağınız anlamına gelmez. Sonuç olarak, Samuray şüphesiz daha çok yönlü başlangıç seçeneklerinden biridir, ancak sınıfın estetiği sizin için önemli değilse, muhtemelen Vagabond’un hibrit yapılar için daha iyi bir seçenek olduğunu göreceksiniz.
Wretch
Wretch, tüm istatistikleri seviye 10’a ayarlanmış ve yalnızca kötüleri öldürmek için bir sopa kullanan boş bir sayfa karakteridir. Bu, yalnızca sıfırdan başlama ve ganimet aramak zorunda kalma konseptinden hoşlanıyorsanız, değerli bir seçenektir. Ve genel olarak istatistiklere sahip olmak, karakterinizi istediğiniz gibi oluşturmak için çok fazla özgürlüğe sahip olduğunuz anlamına gelir. Wretch’in dezavantajı, her stat 10’da başladığından, PVP seviye sınırında optimize edilmiş yapılar için minimum maksimum yapamazsınız. Hangi yapıya ulaşmayı umarsanız edin, her zaman işe yaramaz istatistiklerde, özel bir başlangıç sınıfında daha düşük olan birkaç ekstra puana sahip olacaksınız. Bu birkaç nokta, yapınızı her zaman tamamlamayacak veya tamamen bozmayacak, ancak PVP acımasız olabilir, bu nedenle potansiyelinizi en üst düzeye çıkarmayı hedeflemelisiniz ve bu burada asla mümkün olmayacak.