İçindekiler
Cypher Kimdir?
Cypher, ekibi için casusluk yapan bir VALORANT ajanıdır. Düşmanlarının nerede olduğunu tespit ederek, onları tuzağa düşürür. Düşmanlarını tuzağa düşürürken sahip olduğu yeteneklerden yararlanır.
Cypher’ın Özellikleri/Yetenekleri
Gizli Kamera (Spycam)
Düşmanları ve alanları izlemek için casus kemara özelliğini kullanabilirsiniz. Cypher’ın bu yeteneği sayesinde kamerayı hedeflenen konuma yerleştirip oyundaki herhangi bir oyuncunun yerini tespit edebilirsiniz.
Siber Kafes (Cyber Cage)
Cypher’ın siber kafes özelliğini kullandığınızda, düşmanların görüşünü engelleyen ve işini zorlaştıran bir kafes kurmuş olursunuz. Bu özellik kurduğunuz bölgeden geçen düşmanları yavaşlatacaktır.
Bubi Tuzağı (Trapwire)
Cypher’ın bu yeteneği sayesinde düşmanlar için gizli bir tuzak teli kurmuş olursunuz. Bu tel; önünden geçen düşmanları kendine bağlayarak onları sarsar ve ortaya çıkarır. Patladığı zaman ise düşmanlarda geçici bir körlük etkisi yaratır.
Nöron Hırsızı (Neural Theft)
Nöron hırsızında ölen bir kişiyi kullanarak, yaşayan tüm düşman oyuncuların yerini ortaya çıkarabilirsiniz.
En İyi Spycam Yerleşimleri
- Spycam’iniz yerleştirildikten sonra, ya yok edilene ya da siz onu geri alana kadar ya da turun sonuna kadar orada kalacaktır. Bu yeteneğe bağlı bir zamanlayıcı yoktur.
- Spycam’i kullanırken başarının anahtarı, fazla öngörülebilir olmaktan kaçınmaktır. Kameralarınızı her zaman aynı noktalara yerleştirmeyin.
- Bir düşman Spycam’inizi yok ettiğinde (herhangi bir silahtan tek bir atışla yapılabilir), başka bir kamerayı konuşlandırmadan önceki bekleme süresi, kamerayı kendi başınıza aldığınızdan daha uzundur.
- Kameranızı geri almak için görüş hattına ihtiyacınız yok, ancak belirli bir mesafe içinde olmanız gerekiyor.
- Spycam ile başarının bir başka anahtarı da mini haritayı kullanmaktır. Spycam’inize bakmıyor olsanız bile, kamera tarafından yakalanan düşmanlar, kameranın görüş alanı içindeki mini haritada görünecektir.
- Kameranız bir düşman gördüğü anda bir izleme dartı ateşlemek her zaman iyi bir fikir değildir. Kameranız güçlü bir konumdaysa ve düşman bunu fark etmediyse, bundan yararlanmaya devam edebilmeniz için sessiz kalmak ve kameranın konumunun sizde kalması daha iyidir.
En İyi Trapwire Taktikleri
- Spycam’de olduğu gibi, Trapwire özelliğini kullanırken yapacağınız en büyük hata öngörülebilir olmaktır.
- Tek bir Trapwire’ın ne kadar uzayabileceği konusunda maksimum bir mesafe vardır. Oldukça uzun ve haritayı kaplayan bir tuzak teli oluşturamazsınız.
- Bir Trapwire’ı duvarların yanı sıra yatay bir yüzeye yerleştirebilirsiniz. Çoğu durumda duvarlara tuzak telleri yerleştirmek daha iyidir, ancak bazen dikey tuzak telleri de yararlı olabilir.
- Deneyimsiz oyuncularla karşılaşmadığınız sürece kurduğunuz tuzakla düşmanı sersemletme şansınız azalır. Ama düşmanınızın nerede olduğunu bilmek size avantaj sağlayacaktır.
- Bir Trapwire yerleştirirken amacınız; bir düşmanın tuzağı kırmadan veya etkinleştirmeden tamamen geçemeyeceği şekilde konumlandırmaktır.
- Trapwire’ı bir düşmanın üzerinden atlayabileceği kadar alçak yerleştirmeyin. Ve aynı şekilde, üstünden atlayabilecekleri kadar yükseğe yerleştirmeyin.
En İyi Cyber Cage Taktikleri
- Etkinleştirildikten sonra yaklaşık 7 saniye sürer.
- Yavaşlatma etkisi, beklediğiniz gibi kafes içindeki herkesi etkilemekten ziyade, özellikle bir düşmanın kafesle temasıyla gerçekleşir.
- Bir Trapwire’ın üzerine Cyber Cage fırlatabilir ve Trapwire’ın tetiklendiğini duyduğunuzda onu etkinleştirebilirsiniz.
- Bir Cyber Cage’i etkinleştirmek için görüş hattına ve belirli bir mesafe içinde olmanıza gerek yok. İsterseniz haritanın diğer ucundan bir Cyber Cage’i etkinleştirebilirsiniz.
- Cyber Cage’i fırlattıktan hemen sonra etkinleştirmek genellikle iyi bir fikirdir, böylece hızlı bir şekilde gizlenebilir veya bir karşılaşmayı sona erdirebilirsiniz.
En İyi Neural Theft Taktikleri
- Yalnızca yeni bir ceset üzerinde çalışabilirsiniz.
- Neural Theft’in anında etkinleştirilmediğini unutmayın. Düşman mevkileri ortaya çıkmadan önce yaklaşık 2 saniyelik bir kurma süresi vardır.
- Cypher’ın yeteneği; ekibine düşmanın nerede olduğu hakkında kesin bir bilgi vermez, yalnızca yeteneğin etkinleştirildiği anda düşmanların nerede olduğunun bir taslağını gösterir.