VALORANT’ın merakla beklenen 4.04 yama notları az önce yayınlandı. VALORANT 4.04 yama notları; 4. bölüm 2. kısmın bir başlangıcı olarak geldi, Yoru gibi bazı ajan değişikliklerini ve Icebox haritasındaki bazı yenilikleri kapsıyor.
VALORANT 4.04 Yama Notları
Ajan Güncellemeleri
- Yetenekleri hedeflenen yer konumlarına yerleştirmek için kullanılan sistem iyileştirildi. Bu güncelleme ile, dar alanlarda geçerli yerleşim yerleri bulmak kolaylaşacak. Güncellemeden etkilenen yetenekler ise şunlar:
- Omen’in Gizli Adımı
- Viper’ın İni
- Chamber’ın C Yeteneği
- Killjoy’un Bütün Yetenekleri
- Yoru’nun Çatkapı Yeteneği
- Sage’in Bariyer Küresi
OMEN
Karanlık Örtü:
- Bekleme süresi 40sn azaldı >>> 30sn
- Maliyet artırıldı 100 >>> 150
- Mermi Hızı artırıldı 2800 >>> 6400
Gizli Adım:
- Maliyet düşürüldü 150 >>> 100
- Işınlanma öncesi gecikme 1 saniye azaldı >>> 0,7 saniye
Paranoya:
Öne doğru spawn ofseti eklendi, böylece Omen’e bitişik oyuncular vurulmayacak.
BRIMSTONE
Dumanlı Hava Saldırısı:
- Yerleştirme süresi azaldı 2 >>> 1 saniye
- Dağıtım yarıçapı artırıldı 5000 >>> 5500
- Duman yüksekliği diğer Kontrolörlerle eşleşecek şekilde artırıldı
Kuvvet İşareti:
- Artık Seri Ateş’in yanı sıra fazladan %15 hız takviyesi de verecek.
ASTRA
Yıldızlar:
- Azami Yıldız azaltıldı 5 >>> 4
- Bir Yıldız almanın bekleme süresi arttı 14 >>> 25
- Astra, artık yerleşmiş Yıldızları satın alma aşamasında alabilecek ve ücretlerini anında iade edebilecek.
- Yıldız Yerleştirmenin maksimum mesafesi 10000 >>> 30000 artırılarak yıldızlarını haritaların en uzak köşelerine yerleştirmesine izin verildi.
Çekim Alanı:
- Bekleme süresi arttı: 25 >>> 45
- Çekim Alanı’nın büyüklüğü azaldı: 525 >>> 475
- Çekim Alanı artık tamamen altında duran kimseyi etkilemeyecek.
Nova Darbesi:
- Bekleme Süresi Arttırıldı 25 >>> 45
- Nova Darbesi artık tamamen altında duran kimseyi etkilemeyecek.
Yıldız Bulutu:
- Bekleme Süresi Arttırıldı 14 >>> 25
- Yıldız Bulutu’nun bekleme süreleri artık anlık değil sıralı olarak ilerleyecek.
- Yıldız Bulutu’nun büyüklüğü arttı: 410 >>> 475
Astral Form/Yolcu:
- Astral formdayken, ping’ler artık Astra’nın göremediği seviye geometrisi tarafından engellenmeyecek.
- Astra’nın Astral formundaki hedefleme halkası, artık tüm yardımcı programının birleşik boyutunu yansıtan tek bir halkaya indirgenmiştir.
- Astra’nın hedefleme halkası artık bazı harita konumlarında nişan alırken rastgele kaybolmayacak.
- Astral forma girip çıkarken Astra’nın ekranını kaplayan kaplamanın hızı artırıldı.
- Yıldızların, Astra’nın hedeflediği konumun biraz yukarısına yerleştirilmesi sorunu düzeltildi.
VIPER
Yakıt:
- Zehir Perdesi ve Zehir Bulutu yetenekleri aynı anda etkinken yakıt tüketimi %50 artacak.
- Yeteneklerini kullanabilecek kadar yakıtı olmadığı durumlarda Viper’ın yakıt göstergesi kırmızıya dönecek.
Zehir Perdesi:
- Devre dışı bırakıldıktan sonraki bekleme süresi arttı 6 >>> 8
- Bekleme süresi artık devre dışı bırakma telgrafının çalması yerine dumanı dağılmaya başladığında başlayacak.
- Devre dışı bırakma gecikmesi azaltıldı 1 >>> .8
- Toxic Screen artık bekleme süresinde olduğunu gösteren sarı ışıklara sahip.
- Viper bastırıldığında Zehirli Ekranın devre dışı bırakılmasındaki gecikme kaldırıldı.
- Dumanı bastırılarak devre dışı bırakıldığında çalan benzersiz bir VO hattı eklendi.
Zehir Bulutu:
- Devre dışı bırakıldıktan sonraki bekleme süresi artırıldı 6 >>> 8.
- Bekleme süresi artık duman dağılmaya başladığında başlayacak.
- Devre dışı bırakma gecikmesi azaltıldı 1 >>> .8
- Poison Orb’un artık bekleme süresinde olduğunu gösteren sarı bir ışığı var.
- Viper bastırıldığında Poison Orb’un devre dışı bırakılmasındaki gecikme kaldırıldı.
- Dumanı bastırılarak devre dışı bırakıldığında çalan benzersiz bir VO hattı eklendi.
Asit Havuzu:
- Etki süresi azaldı: 6,5 >>> 5,5
YORU
Fake At:
- Yük sayısı 2 >>> 1’den düşürüldü
- Yemin Canı: 150
- Yem artık Yoru’nun koşan hali ve sadece ileri doğru koşabilecek.
- Bir düşman silahından hasar aldığında, tuzak onu vuran düşmana dönecek ve kısa bir gecikmeden sonra patlayacak.
Çatkapı:
- Yük sayısı arttı: 1 >>> 2
- Bedel: 200 Kredi
- Bekleme süresi sonunda yük yenileme özelliği kalktı, onun yerine 2 skorla sıfırlamaya dönüldü.
- Sahte Çatkapı yapmak için imlecinizi ışınlanma işaretinin üstüne getirip F’ye basın.
- Sahte ışınlanma tıpkı Yoru ışınlanıyormuş gibi sesler ve görsel efektler çıkaracak.
- Işınlanma işareti için gereken süre azaldı: 1,5 sn >>> 0,5 sn
- Işınlanıldığı sırada ışınlanma işaretinin çıkardığı sesin oyun içinde duyulma menzili azaldı: 22,5 m >>> 12,5 m
- Işınlanma işaretinin hızı arttı: 675 >>> 800
- Sahte ışınlayıcıyı etkinleştirdikten sonra ışınlanma işareti, sahte ışınlayıcının yerini göstermek için 30 saniye boyunca yerde duran küçük bir görsel oluşturacak.
Boyutlararası Geçiş:
- Etki süresi arttı: 8 sn >>> 10 sn
- Yoru düşmanlar tarafından fark edilmeyecek.
- Devre dışı bırakma gecikmesi arttı: 0,6 sn >>> 1,2 sn
- Yoru artık ultisi etkinken tüm yeteneklerini kullanabilecek.
- Yoru’nun ayak sesleri artık bulunduğu konumun 15 m uzağına kadar duyulabilecek.
- Boyutlararası Geçiş’i kullanırken, yeteneği kullandığınız sürede ajanın dokunulmaz olmasını engellemek adına yetenek biraz gecikmeli olarak devreye girecek.
Rekabet Güncellemeleri
- Belirleyici harita seçim sistemi, karşılaşma için oyuncular seçildikten sonra harita seçerken üç kurala uyacak.
- Sistem oyuncuların o moddaki son beş karşılaşmada oynadıkları haritalara bakacak.
- Sistem oyuncunun son beş karşılaşmada ikinci kez oynadığı haritaların hepsi harita havuzundan kaldıracak.
- Sistem en az oynanmış haritayı seçecek.
- “İki Kere Oynanma” kuralı sebebiyle haritaların hepsi kaldırıldıysa harita havuzuna hepsi geri eklenecek ve en az oynanmış harita seçilecek.
Hatalar
- Düşmanların nadir durumlarda Cypher’ın Bubi Tuzağı’nı tetiklememesine sebep olan sorun çözüldü.
- Astra Astral Yolcu halindeyken Spike yerleştirildiğinde patlamanın Astra’ya görünmemesine sebep olan hata giderildi.
- Viper’ın Zehir Perdesi tam turun sonunda etkinleştirildiğinde yeteneğin sesinin bir sonraki turun başında oynatılmana sebep olan hata giderildi.
- Yoru’nun Çatkapı simgesinin Brimstone’un hedef haritasında büyük beyaz bir daire olarak görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
- Chamber’ın ışınlanma yeteneğinin bazen Kelle Avcısı’nın son mermisi ateşlendikten hemen sonra kullanıldığında başarısız olmasına sebep olan hata giderildi.
- KAY/O’nun İPTAL/Komut yeteneği sırasında kullanılan Chamber’ın Keskin Tarz yeteneğinin tutarsız bir şekilde yavaşlatan bölgeler oluşturmasına sebep olan hata giderildi.
KAYNAK: playvalorant.com (Harita güncellemeleri ve diğer güncellemelerin devamına buradan ulaşabilirsiniz.)