İçindekiler
Taktik Savaşları 10.24 Yaması Analizi
Son dönemin en iyi comp’larında Nami ve Diana’nın oyunu domine etmesi zayıflatılmaların en büyük sebebi gibi duruyor. Xin Zhao’ya getirilen güçlendirmeler tam olarak işe yaramamış olacak ki biraz daha güçlendirme yapılmasının daha doğru olacağı düşünülmüş. Aphelios’ta son dönemde kullandığı itemlerin güçsüzleştirilmesine bağlı olarak kötüleşmişti, belli ki bu açığı kapatmak için direk karakteri güçlendirmişler. Çağrıcı son dönemde aldığı güçlendirmelerle gerek şampiyonları gerek özellik gücüyle oyuna damgasını vurmuştu. Galio aldığı zayıflatılmalarla eskisi gibi olmayabilir. Göze çarpan en garip değişikliklerden bir tanesi Ganimetçi ganimetlerinden Neeko çıkma ihtimalinin azalması oldu. Bunun en büyük sebebi oyunun sonlarına doğru 6 Ganimetçi giden oyuncuların 3 yıldız Yone yada Lee Sin yapması olabilir. Yakından takip ediyorsanız yada daha önce karşılaştıysanız 3 Yıldız bir Lee Sin bütün rakip takımı bir koni halinde sahanın dışına atabiliyor ve tabiri caizse 1v9 atabiliyor. Bu yapılan değişikliklerle oyun metasının değişeceğini bekliyoruz desek doğru olur. Yeni meta comp’ları çıktıkca sizlerle paylaşmaya çalışacağız. Lafı daha fazla uzatmadan gelin beraber gelen yama notlarını inceleyelim.
TFT (Taktik Savaşları) 10.24 Yama Notları Öne Çıkanlar
TFT (Taktik Savaşları) 10.24 Yaması Özellik Değişiklikleri
- Çağrıcı: Seçilmiş çağrıcılar artık Galio’ya seçilmiş birimin yıldız seviyesinin iki katını değil, +1 yıldız seviyesi kazandırıyor.
- 2 Yıldızlı Seçilmiş Bir Çağrıcının Galio’ya Katkısı: +4 ⇒ +3
- 3 Yıldızlı Seçilmiş Bir Çağrıcının Galio’ya Katkısı: +6 ⇒ +4
- Ganimetçi: 11 mağlubiyet sonrası elde edilen ganimetlerin değerinin, hedeflenenden daha az olmasına yol açan hata giderildi.
- Ganimetçi: 6 ganimetçi ganimetlerinden Yetiş Neeko çıkma ihtimali biraz azaldı.
TFT (Taktik Savaşları) 10.24 Yaması Şampiyon Değişiklikleri
1. Aşama
- Diana’nın Yeteneğinin Sağladığı Kalkan: 200/300/450/650 ⇒ 200/300/400/500
- Lissandra’nın Yetenek Hasarı: 350/450/600/900 ⇒ 350/450/600/800
- Nami’nin Başlangıç Manası/Toplam Manası: 40/80 ⇒ 60/100
- Yasuo’nun Yetenek Hasarı: %160/190/225 ⇒ %180/200/225
2. Aşama
- Aphelios’un Saldırı Gücü: 45 ⇒ 50
- Aphelios’un Başlangıç Manası: 40 ⇒ 50
- Lulu’nun Yeteneğinin Havaya Savurma Süresi: 1,5 saniye ⇒ 1 saniye
- Lulu’nun Yeteneğinin Süresi: 6 saniye ⇒ Çatışmanın geri kalanı boyunca
- Bir takım arkadaşının üstünde yeniden Lulu’nun yeteneğini kullanmak, onu kazanacağı ilave can miktarına eşdeğer iyileştirir ve havaya savurma etkisini tetikler.
- Jarvan IV’ün Yeteneğinin Sersemletme Süresi: 2 saniye ⇒ 1 saniye
- Jarvan IV’ün Başlangıç Manası/Toplam Manası: 60/120 ⇒ 50/80
- Pyke’ın Yetenek Hasarı: 150/250/450 ⇒ 125/200/375
- Zed’in Saldırı Hızı: 0,75 ⇒ 0,8
3. Aşama
- Akali’nin Yetenek Hasarı: 150/225/350 ⇒ 175/250/400
- Seçilmiş Jinx’in İlave Niteliği: Yetenek Gücü ⇒ Mana
- Jinx’in Başlangıç Manası/Toplam Manası: 0/50 ⇒ 70/120
- Jinx’in Yeteneğinin Sersemletmesi: Jinx’in birincil hedefi ⇒ 1 hücrelik patlama alanındaki tüm hedefler
- Jinx’in Yeteneğinin Sersemletme Süresi: 1,5/1,5/1,5 saniye ⇒ 1,5/2/2,5 saniye
- Jinx’in Yetenek Hasarı: 200/325/550 ⇒ 150/250/450
- Xin Zhao Başlangıç Manası/Toplam Manası: 40/80 ⇒ 30/60
4. Aşama
- Cassiopeia’nın Başlangıç Manası/Toplam Manası: 60/120 ⇒ 80/150
- Cassiopeia’nın Yeteneğinin Hasar Arttırması: %10 ⇒ %20
- Jhin’in Saldırı Gücü: 85 ⇒ 100
- Talon’un yeteneği artık katletme halinde mana iade etmiyor.
- Talon’un Toplam Manası: 50 ⇒ 40
- Talon’un yeteneğinin ilave hasarının kritik vuruş yapamamasına yol açan hata giderildi.
- Talon’un Yeteneğinin İlave Hasarı: 125/200/600 ⇒ 85/135/400
- Talon artık atlayışı sırasında hasar görmez hale gelmiyor (yine de hâlâ durdurulamaz ve hedef alınamaz oluyor).
- Talon’un atlayışı biraz hızlandırıldı.
- Warwick’in Saldırı Gücü: 70 ⇒ 85
- Warwick’in Saldırı Hızı: 0,9 ⇒ 0,8
- Warwick’in alt etme halinde yaptığı uluma, artık yakınındaki rakipleri korkutmuyor. Bunun yerine Warwick kendisine ve onunla aynı özellikte olan tüm takım arkadaşlarına 3 saniyeliğine %60/75/200 Saldırı Hızı sağlıyor.
5. Aşama
- Azir’in Başlangıç Manası/Toplam Manası: 50/125 ⇒ 75/150
- Lee Sin’in Birincil Sersemletme Süresi: 1,5/2/10 saniye ⇒ 2/3/10 saniye
- Lee Sin’in Birincil Sersemletme Süresi: 1,5 saniye ⇒ 1 saniye
- Sett’in Başlangıç Manası: 70 ⇒ 100
- Yone’nin yeteneği artık rakipleri havaya savurmuyor.
- Yone artık yeteneğini kullanırken hedef alınamaz hale geliyor.
- Yone’nin Yeteneğinin Zırh ve Büyü Direnci Eksiltmesi: %60 ⇒ %90
- Yone’nin Toplam Manası: 80 ⇒ 50
- Yone’nin yeteneğini kullandıktan sonra donmasına yol açan hata giderildi.
- Yone’nin direnç eksiltmesi etkinken, hedefin zırh veya büyü direncinin değiştiği durumlarda eksiltme miktarının güncellenmemesine yol açan hata giderildi.