İçindekiler
TFT 12.12 yaması neredeyse geldi! 12.12 yama notlarıyla birlikte; Riot Games, Dragonlands’de bazı büyük değişiklikler yapma kararı aldı. Daeja, Shyvana ve Sylas gibi şampiyonlar için rework çalışmaları sürüyor. TFT 12.12 yama notları ne zaman gelecek? Yenilikler neler olacak? Gelin, yeni yama hakkındaki değişikliklere daha yakından bakalım:
TFT 12.12 Yaması Ne Zaman Gelecek?
TFT’nin en yeni yamasının 22 Haziran 2022 Perşembe günü yayınlanması bekleniyor. Yama notlarının yayınlanma saati her bölgeye göre farklılık gösterecek.
TFT 12.12 Yama Notları: Shyvana & Sylas Rework, Olaf & Xayah Nerfleri
Yazının başında da söylediğimiz gibi Riot Games; Daeja, Shyvana ve Sylas reworkleri üzerinde çalışıyor. Daeja’nın üç vuruşlu pasifi, artık daha fazla büyü direnci tüketen ve kalıcı olarak aktif bir yeteneğe taşınacak. Ancak, saldırı hızı bunu telafi etmek için büyük ölçüde azaltılacak. Shyvana’nın Flame Breath yeteneği; artık statik olmayacak. Sylas’ın yeteneği de artık ilk kullanımda mana-yığma yapmayacak, bunun yerine ona bir kalkan verecek. Metaya hükmeden üç tank olan Tahm Kench, Leona ve Shen gibi bireysel birimler de değiştirilecek. Değişmeden kalan tek tank birimleri, Cavalier şampiyonlarının tümü olarak belirlendi. Bunların dışında; Olaf’ın saldırı gücü kesilecek, Xayah ise yeteneğinin bir parçası olarak daha az hasar verecek şekilde ayarlandı.
TFT 12.12 Yama Notları: Şampiyonlar
Tier 1
Ezreal
- Büyü hasarı: 175/250/350 ⇒ 150/225/300
Heimerdinger
- Mana: 40/80 ⇒ 50/100
- Büyü hasarı: 225/300/400 ⇒ 225/325/450
- Sersemletme süresi: 1,5/1,75/2 saniye ⇒ 1,5 saniye
Leona
- Sağlık: 700 ⇒ 650
Karma
- Büyü hasarı: 225/300/375 ⇒ 200/275/350
- Patlama artık hafifçe önde değil, füzenin hedefine odaklanıyor. Bu, bir kümedeki tüm birimlere daha güvenilir bir şekilde vuracağı anlamına gelir.
Sett
- Büyü ölçeklendirme: % 170 AD ⇒ % 150 AD
Tahm Kench
- Yeniden düzenlendi: Artık dahili bekleme süresi yerine kendisine isabet eden sonraki üç saldırıya dayalı olarak hasar veriyor.
- Büyü kalkanı: 250/300/425 ⇒ 250/300/350
Tier 2
Jinx
- Mana: 60/120 ⇒ 50/100
Nami
- Mana: 40/80 ⇒ 50/90
Shen
- Mana: 60/90 ⇒ 60/105
Thresh
- Artık düşman hareketi başlamadan önce her zaman kanca hedefini seçiyor. Bu, artık Thresh’ten en uzak birim olarak başlayan Cavaliers’ı bağlayabileceği anlamına geliyor.
Tier 3
Anivia
- Büyü hasarı: 300/400/600 ⇒ 325/450/700
Diana
- Küre hasarı: 100/110/120 ⇒ 80/90/100
- Kalkan artık kendini istiflemiyor, bunun yerine istendiği gibi yenileniyor
- Diana’nın küreleri artık AP ile düzgün bir şekilde ölçekleniyor
Illaoi
- Zırh ve büyü direnci çalmaya karşı: %40 ⇒ %33
Lee Sin
- Mana: 0/70 ⇒ 40/100
- Büyü hasarı: 275/325/425 ⇒ 300/375/500
Lulu
- Mana: 70/140 ⇒ 75/150
Nunu
- Büyü hasarı: 350/500/900 ⇒ 350/500/800
Olaf
- Saldırı gücü: 60 ⇒ 50
Ryze
- Sağlık: 650 ⇒ 600
- Büyü hasarı: Azami mana %200/300/500 ⇒ Azami mana %175/250/400
Swain
- Büyü hasarı: 70/110/165 ⇒ 75/115/175
Sylas
- İlk büyü kullanımında Mana-Reave kaldırıldı
- Manalı hedeflere yayın yaparken kalkan kaldırıldı
- İlk büyü kullanımında kalkan eklendi
- Yeni: Sylas zaten kalkanlıysa, büyü daha geniş bir alana (2 altıgen) vurur ve mana bırakır.
- Sylas’ın kalkanı artık istifleniyor
- Mana: 50/100 ⇒ 60/120
- Büyü kalkanı: 700/750/800 ⇒ 300/350/400
- Büyü hasarı: 150/225/350 ⇒ 100/150/200
Volibear
- Saldırı hızı: 0,7 ⇒ 0,75
- Dönüşüm sırasında ilave can: 375/650/1200 ⇒ 550/1000/1800
- Büyü hasarı: 160/175/190 ⇒ 170/180/190
Tier 4
Corki
- Büyük Olan, sonsuza kadar uçmak yerine her zaman hedef konumda patlayacaktır.
Daeja
- Üçlü Baraj artık geçici bir güçlendirmeden ziyade pasifinin bir parçası
- Mana: 90/120 ⇒ 0/100
- Saldırı hızı: 0,8 ⇒ 0,6
- Pasif hasar: 30/55/200 ⇒ 55/85/300
- Darbe başına büyü direnci azaltma: 3 ⇒ 5
- Büyü hasarı: 100/175/1000 ⇒ 225/350/1500
- Görsellerle daha iyi eşleşmesi için Windblast darbe zamanlaması ayarlandı
Talon
- Bıçak ölçeklendirme: SG %100/100/200 ⇒ SG %75/75/200
- Bıçak halkasının menzilinde hiçbir birim yoksa Talon artık büyüsünü yapmayacak
- Talon’un kılıçlarını geri çağırdığında yaptığı büyü artık içinden geçtikleri ikincil hedeflere doğru bir şekilde hasar verecek.
Xayah
- Tüy sayısı: 2/2/5 ⇒ 2/2/4
- Temel tüy hasarı: 15/25/75 ⇒ 15/20/70
Tier 5
Ao Shin
- Sağlık: 950 ⇒ 900
- İpucu, düşmanın mevcut Mana’sını “boşaltmak” yerine “azalttığını” yansıtacak şekilde güncellendi.
Aurelion Sol
- Sağlık: 950 ⇒ 900
Shyvana
- Alev Nefesi süresi: 1 saniye ⇒ 3,5 saniye
- Hasar tıklama oranı: 0,25 saniye ⇒ 0,5 saniye
- Mana: 0/30 ⇒ 45/75
- İlk büyü yapıldığında, hemen bir kez Alevli Nefes alır
- Artık önündeki statik bir koni yerine genişleyen bir koni soluyor
- Hareket ederse Alev Nefes onu takip edecek
- Mevcut konisinde hedef yoksa yeni bir hedefle yüzleşmek için dönecektir.
- Shyvana, Flame BReath’deyken her zaman öfkelenir
- Hasar, maksimum hasar miktarına kadar en az üç kene kadar sürer
- 3 yıldızlı Shyvana büyük ölçüde iyileştirildi
Yasuo
- Üçüncü kullanım ölçeği: %300 AD ⇒ %250 AD
Zoe
- Janna’nın sersemletme süresi: 1,5 saniye ⇒ 1,25 saniye
- Artık Daisy’yi kendi konumunda değil, hedefinin konumunda doğuruyor
TFT 12.12 Yama Notları: Özellikler
Assassin
- Kritik hasar bonusu: %20/40/60 ⇒ %15/30/50
Astral
- Yetenek gücü: 5/30/60 ⇒ 5/30/70
Bruiser
- İlave can: 200/350/500/800 ⇒ 200/325/450/700
Cannoneer
- Alan Etkisi hasarı: MS 150/175/225/275 ⇒ MS 150/200/250/300
Dragon
- İlave can: 750 ⇒ 700
Guardian
- Kalkan: Azami canın %35/50/65’i ⇒ Azami canın %30/45/65’i
Jade
- Araç ipucu, birimler bir heykelin yanında savaşmaya başladığı sürece güçlendirmenin devam ettiğini daha da netleştirmek için güncellendi.
Legend
- AP çalma: %40 ⇒ %50
Mirage
- Şafak Getiren İyileştirme: 50/75/75 x 2/150 x %2 Azami Can ⇒ 40/70/70 x 2/125 x %2 Azami Can
Ragewing
- Saldırı hızı: %50/150/250 ⇒ %60/125/225
- Omnivamp: %30/50/80 ⇒ %30/50/70
Scalescorn
- İlave büyü hasarı: %25/50/80 ⇒ %20/50/80
Shapeshifter
- Dönüşüm sırasında can artışı: %50/100/150 ⇒ %45/90/135
Shimmerscale
- Verilen eşya sayısı: 1/2/3/5 ⇒ 1/2/4/5
- Draven’ın Baltası altını: 10 altın ⇒ 8 altın
- Hyper Roll’da Draven’ın Baltası altını: 8 altın ⇒ 7 altın
- Kumarbaz Kılıcı tetiklemesi: %5 ⇒ %6
- Gambler’s Blade RNG normalleştirildi
- Moğol Postası altını: 4 altın ⇒ 3 altın
Swiftshot
- Altıgen başına saldırı hızı: %12/25/40 ⇒ %10/20/40
Trainer
- Fazladan Snax için Hiper Yuvarlanma şansı: %100 ⇒ %65
Warrior
- İlave tetikleme hasarı: %120/200/300 ⇒ %120/200/350
Ascension (Altın)
- Seviye: Gümüş ⇒ Altın
Astral Heart (Gümüş)
- Seviye: Altın ⇒ Gümüş
Binary Airdrop (Prizmatik)
- Artık ek olarak 1 rastgele öğe bileşeni veriyor
Build Different I / II / III
- Aşamalar arasında güç ölçeğinde yeniden çalışıldı
- İnşa Edilmiş Farklı I canı: 300 ⇒ 250/300/350/400
- İnşa Edilmiş Farklı I saldırı hızı: %50 ⇒ %40/50/60/70
- İnşa Edilmiş Farklı II canı: 400 ⇒ 300/400/500/600
- İnşa Edilmiş Farklı II saldırı hızı: %60 ⇒ %50/60/70/80
- İnşa Edilmiş Farklı III can: 500 ⇒ 400/500/600/700
- İnşa Edilmiş Farklı III saldırı hızı: %70 ⇒ %60/70/80/90
Cannoneer Crown (Prizmatik)
- Verilen eşya: Dev Avcısı ⇒ Runaan’ın Kasırgası
Cruel Pact (Prizmatik)
- Yalnızca Aşama 2-1’de görünebilir
Double Trouble III (Prizmatik)
- Ek istatistikler: 55 ⇒ 50
Essence Theft (Altın)
- Mana çalma: 4 ⇒ 5
İnspire (Altın)
- Saldırı hızı: %60 ⇒ %70
Jade Soul (Prizmatik)
- Verilen eşya: İyonik Kıvılcım ⇒ Titan’ın Kararlılığı
Luden’s Echo I / II / III
- Luden’in Yankı I hasarı: 70/90/110/130 ⇒ 60/80/100/120
- Luden’in Echo II hasarı: 100/125/150/175 ⇒ 85/110/135/160
- Luden’in Echo III hasarı: 140/180/220/260 ⇒ 120/160/200/240
Meditation I / II / III
- Saniye başına mana yenilenmesi: 5/7/10 ⇒ 4/6/8
Party Time (Altın)
- Yere serildiğinde saldırı hızı: %75 ⇒ %80
Preparation I / II / III
- Artık Aşama 4-2’de görünemez
Radiant Relics (Prizmatik)
- Eşya seçenekleri: 4 ⇒ 5
Reckless Spending (Altın)
- Hasar artışı: %40 ⇒ %50
Ricochet (Altın)
- İkinci vuruşta hasar azaltma: %66 ⇒ %50
Scorch (Altın)
- Hasar artışı: %40 ⇒ %33
Second Wind I / II
- İyileştirme: Azami canın %50/75’i ⇒ Azami canın %40/60’ı
Shapeshifter Soul (Prizmatik)
- Verilen Eşya: Adalet Eli ⇒ Güneş Ateşi Pelerini
The Golden Egg (Prizmatik)
- Yumurtadan çıkmak için döner: 10 ⇒ 11
Titanic Strength (Altın)
- Sağlığın AD’ye dönüşümü: %2 ⇒ %1,5
Trade Sector+ (Altın)
- Yeni güçlendirme, yalnızca Aşama 3-2’de görünür: Her turda ücretsiz Mağaza Yenilemesi kazanın. Şimdi 5 altın kazanın.
True Twos (Altın)
- Yeniden düzenlendi: Bir rastgele 2 yıldızlı Kademe 1 şampiyonu ve bir rastgele 2 yıldızlı Kademe 2 şampiyonu kazanın
TFT 12.12 Yama Notları: Eşyalar
Astral Emblem
- Yeniden etkinleştirildi, ancak karuselde hiçbir zaman görünmeyecek
Deathblade
- Yıldız seviyesi başına saldırı gücü: 40/70/100 ⇒ 40/60/80
Luminous Deathblade (Işıltılı Eşya)
- Yıldız seviyesi başına saldırı gücü: 60/100/140 ⇒ 60/90/120
Sunlight Cape (Işıyan Eşya)
- Sağlık: 800 ⇒ 600
Sistem Değişiklikleri
İkiye katlamak
- Tur izleyiciye, Runes of Allegiance’ın ne zaman görüneceğini oyunculara bildirecek bir UI Simgesi eklendi
Hazine Ejderhası
- Yuvarlak altın başlangıcı ve otomatik mağaza yenileme artık Aşama 5-1’de (Treasure Dragon’dan sonra) tetiklenmiyor
- 4-7 ve 5-1 Aşamaları arasındaki üç saniyelik geçiş kaldırıldı
- Treasure Dragon içeriği artık turun bitiminden iki saniye önce otomatik olarak seçilmiyor
Hata Düzeltmeleri
- Sy’fen, araç ipucunu, ölçeklendirme ve zamirlerin etrafındaki ifadelerle ilgili sorunları düzelterek güncelledi
- Beyin göçü: Ao Shin’in ipucu, düşmanın mevcut Manasını “boşaltmak” yerine “azalttığını” yansıtacak şekilde güncellendi (bu etkiden Mana kazanmaz)
- Görünmez: Aatrox’un silahı artık büyüsünü yaptığında kaybolmuyor.
- Fırtınanın Gözü artık Fırtına devre dışı bırakıldıktan sonra bile yıldırım sonrası bonus AP sağlamıyor
- Idas altın ve kredi ile öder: Idas artık Kalkanlar ve Şifa tablosunda kalkanları için kredi alıyor
- 3* olmayan Astral birimleriniz olduğu sürece (Aurelion Sol dahil değil) Astral birimleri artık Astral mağazasında görünmeye devam etmelidir.
- Astral mağaza tezgahı artık Özellik devre dışı bırakma ile devam ediyor
- Oyundaki 3* Astrallere dayalı Orb değerlerinin nasıl belirleneceğini daha iyi ele almak için Astral komut dosyası ayarlamaları (bu, bir oyuncunun bir Heart veya Soul Astral takviyesine sahip olması durumunda oluşabilecek hataları önlemek içindir).
- 6 ve 9 Astral artık doğru simge renklerini kullanmalıdır
- Zeke’s Harmony (Radiant Zeke’s Herald) artık %0,1 yerine %10 omnivamp’a sahip.
- KARARINIZI VERİN: Neeko’nun ip tutarlılığı düzeltildi. Neeko, bazen yakındaki başka bir hedefi seçmek yerine her zaman bağlı hedefine dönüşecek
- Mirage’ın Elektrik Aşırı Yükü ipucu, düşmanın değil, Mirage biriminin maksimum sağlığının bir yüzdesini etkilediğini netleştirmek için yeniden ifade edildi.
- Büyücü değişikliği: Büyücüler artık bonus kullanımları sırasında mana kazanamazlar ve bunun yerine standart kullanım süreleriyle mana kilitlenirler.
- Nami ve Qiyana’nın isabet kutuları, eşya seçme ve verme konusunda daha doğru olacak şekilde güncellendi
- Nunu & Willump artık Zhonya’nın veya Elmas Eller gibi bekleyen hasar bağışıklığı etkileri olan birimleri tüketip öldüremez. Hala onları Tüketmeye çalışacak, ama şimdi onları geri tükürecek çünkü ölmediler – sadece uyuyorlardı.
- Big Friend II’nin 2-1’de amaçlanandan daha sık görünmesine izin veren bir sorun düzeltildi
- Neredesiniz: Eski Arşivler I ve Lanetli Taç simgeleri artık görünecek
- Qiyana’nın bazen iki kez kullanacağı bir hata düzeltildi
- The Big One’ı ateşledikten sonra Corki’nin bazen saldırıya karşı kilitli kalmasına neden olan bir hata düzeltildi. Err, bunu düzelttiğimizden oldukça eminiz, ancak yakından izleyeceğiz.
- Neeko’nun kopyaladığı müttefiklerinin Yetenek Gücünü yalnızca Yetenek Gücünü kopyalamak yerine kendisininkine eklemesine neden olan bir hata düzeltildi.
- Rapidfire Cannon ile donatıldığında Sylas ve Sejuani’nin cast yapmasını engelleyen bir sorun düzeltildi
- Kendinizi kaybedin ve: Ryze artık birincil hedefi öldüğünde veya Edge of Night’ın görünmezliği ve Zhonya’s Paradox’un durağanlığı gibi efektler aracılığıyla hedef alınamaz hale geldiğinde hedefleri güvenilir bir şekilde değiştirecek
- Duygu ile iyileştirme: Nami artık iyileştirmesiyle en düşük mutlak Sağlık müttefiki yerine en düşük Sağlık yüzdesini doğru bir şekilde hedefliyor
- Hecarim, artık kullanımdan önce savaş hedefiyle yüzleşiyor. Bu, Hecarim’in dövüşe tam bir Öfkeyle başlayıp garip bir yöne doğru kullandığı durumları engeller.
- Braum yırtıldı: Braum’un temel kritik vuruş hasarı artık %150 yerine %130
- Neeko’nun belirli senaryolarda Infinity Edge’den iki kat yararlanmasına izin veren bir sorun düzeltildi
- Antik Arşivler ganimet küre rengi artık Mavi yerine Altın
- Hırsızlar Grubu yağmaladığım küre rengi artık Altın yerine Mavi
- Kurtarma Kutusu ganimet küre rengi artık Altın yerine Mavi
- Banshee’nin Pençe Böcekleri
- Volibear – Yetenek hasarı artık Banshee’nin Pençesi tarafından doğru şekilde engelleniyor
- Sy’fen – Banshee’nin Pençesi artık onun nakavt edilmesini düzgün bir şekilde engelliyor
- Gnar – Yetenek sersemletme artık Banshee’nin Pençesi tarafından doğru bir şekilde engelleniyor
- Swain – Ateş topları artık Banshee’nin Pençesi tarafından doğru şekilde engelleniyor
- Illaoi – Yeteneği Banshee’nin Pençesi tarafından engellenirse artık çalıntı dirençler kazanmıyor
- Bard – Yeteneği Banshee’nin Pençesi nedeniyle kimseyi etkilemiyorsa artık bir nokta oluşturmuyor
- Nomsy – Yetenek artık Banshee’nin Pençesi tarafından doğru şekilde engelleniyor
- Nunu – Yetenek artık uygun olduğunda Banshee’nin Pençesi aracılığıyla hasar artışı kazanıyor
- Senna – Yetenekten gelen büyü ve fiziksel hasar, Banshee’nin hasar sınırına doğru bir şekilde doğru bir şekilde istiflenir
- Lillia – Merkez alandan gelen bonus hasar ve AOE hasarı, Banshee’nin Pençe hasar sınırına doğru bir şekilde yığılır
- Double Up: Eternal Protection Augment artık birimlerinizi kurtarmak için partnerinizin heykellerini feda edemez.
- Double Up: Hem siz hem de partneriniz Penitience Augment’ına sahipseniz, yalnızca bir kez gerçekleşmesi yerine, bir rakip her biriniz için tetiklerse, silahsızlandırmayı ikiniz de ayrı ayrı tetikleyebilirsiniz.
- İkiye Katla: Donmuş Yürek’in saldırı hızı yavaşlatma aurası, takviyeden sonra bazen dost şampiyonlar için geçerli olmayacak.
- Hyper Roll: Bard’ın ipucu artık Hyper Roll’da Doot’ların iki katına çıktığını doğru bir şekilde belirtiyor.
- Mobil Eğitim: Bazı UI sorunları düzeltildi.
TFT Set 7 ile İlgili Yazılarımız
- TFT Set 7 Şampiyonları için tıklayınız.
- TFT Set 7 Meta Kompozisyon Dizilimleri için tıklayınız.
- TFT Set 7 İtem Rehberi: Tüm Eşyalar ve Özellikleri için tıklayınız.
- TFT Set 7 Detayları için tıklayınız.
- TFT Set 7 Köken ve sınıflar için tıklayınız.
- TFT Set 7 Levellere göre şampiyon gelme yüzdeleri için tıklayınız.
- TFT Set 7 Yeni Minik Efsaneler için tıklayınız
- TFT Set 7 Spatula İtem Listesi İçin tıklayınız.
- TFT Set 7 PBE Twitch Clash yazımız için tıklayınız.
- TFT Dragonlands Geçişi (Dragonlands Pass) Ödüller ve Görevler için tıklayınız.