Oyun başlatma seçenekleri oyunu çalıştırmadan önce oyun seçeneklerini değiştirmek için kullanılabilir. Başlatma seçenekleri kullanıcının oyun için önceden ayarlı seçenekleri değiştirmesini sağlar. Bu işlem, uyumsuz görüntü seçenekleri ve birçok farklı sorunun giderilmesi için etkili bir yöntemdir.
Oyun Başlatma Seçenekleri Nasıl Ayarlanır? 2022
Başlatma Seçeneklerini Ayarlamak
- Steam kütüphanenizi açın.
- Oyunun adına sağ tıklayın Özellikler seçeneğini seçin.
- Genel sekmesinin altında Başlatma Seçenekleri kısmını göreceksiniz.
- Uygulamak istediğiniz başlatma seçeneklerini girin (her kodu bir boşluk ile ayırdığınızdan emin olun).
- Oyunun Özellikler penceresini kapatın ve oyunu çalıştırın.
Yaygın Başlatma Seçenekleri
Komutların çoğu konsol komutunun önüne bir “+” işareti eklenerek başlatma seçeneği olarak kullanılabilir fakat bazıları bu şekilde kullanılamaz. En yaygın başlatma seçenekleri aşağıda listelenmiştir.
- -autoconfig – Tespit edilen mevcut donanım için görüntü ve performans ayarlarını varsayılana sıfırlar. Bu parametre silinene kadar .cfg dosyalarının içindeki ayarlar yok sayılır.
- -dev – Geliştirici modunu etkinleştirir. Menü arka planı eşlemelerinin otomatik olarak yüklenmesini ve kapatıldığında ortaya çıkan çıkış mesajının görüntülenmesini engeller.
- -condebug – Tüm konsol çıktılarını console.log metin dosyasına kaydeder.
- -console – Oyunu, geliştirici konsolunu etkinleştirilmiş olarak başlatır.
- -toconsole – +map ile bir eşleme belirtilmediği takdirde motoru konsol içinde direkt olarak başlatır.
- -dxlevel [seviye] – Oyun çalıştırılırken, belirlenen DirectX sürümünün kullanılmasını sağlar. Grafik donanımınız eskiyse ve DirectX’in daha önceki sürümlerinde gözle görülür bir performans artışı gösteriyorsa bu seçenek oldukça kullanışlıdır. Aşağıda yaygın olarak kullanılan modlar bulunmaktadır:
- -dxlevel 80
- -dxlevel 81
- -dxlevel 90
- -dxlevel 95
- -dxlevel 98
- -fullscreen – Motorun tam ekran modunda başlatılmasını sağlar.
- -windowed veya -sw – Motorun pencere modunda başlatılmasını sağlar.
- -16bpp veya -32bpp – Seçilen renk modunun (bit derinliği) başlatılmasını sağlar.
Sadece GoldSource.
- -w [genişlik] – Motorun ayarlanan çözünürlük genişliğiyle başlatılmasını sağlar.
- -h [yükseklik] – Motorun ayarlanan çözünürlük yüksekliğiyle başlatılmasını sağlar. -w komutu bulunduğu takdirde bu başlatma seçeneğinin kullanılmasına gerek yoktur. Genişlik değeri yüksekliğin otomatik olarak ayarlanmasını sağlar.
- -refresh [hız] – Belirlenen yenilenme hızının kullanılmasını sağlar.
- -heapsize [kilobayt] – Oyunun kullanacağı yükleme büyüklüğünü (kilobayt olarak) belirler.
- -nocrashdialog – Beklenmeyen
bellek okunamadı
hatalarının bazılarını bastırır.
- -novid veya -novideo – Oyun bu parametre ile yüklendiğinde, Valve giriş videosu oynatılmaz.
- -lv – Left 4 Dead içindeki bazı düşük şiddet seçeneklerini etkinleştirir.
- -sillygibs – Team Fortress 2 için düşük şiddeti etkinleştirir.
Detay Seviyelerini ve Grafik İşlemesini Ayarlamada Kullanılan Başlatma Seçenekleri
- +r_rootlod # – Model detaylarını değiştirir. # sembolü yüksek için 0, orta için 1 ve düşük için 2 ile değiştirilir.
- +mat_picmip # – Doku detaylarını değiştirir. # sembolü yüksek için 0, orta için 1 ve düşük için 2 ile değiştirilir.
- +mat_reducefillrate # – Gölgelendirici detaylarını değiştirir. # sembolü yüksek için 0 ve düşük için 1 ile değiştirilir.
- +r_waterforceexpensive # – Su detaylarını değiştirir. # sembolü düşük için 0 ve yüksek için 1 ile değiştirilir.
- +r_waterforcereflectentities # – Su yansımalarını değiştirir. # sembolü düşük için 0 ve yüksek için 1 ile değiştirilir.
- +r_shadowrendertotexture # – Gölge detaylarını değiştirir. # sembolü düşük için 0 ve yüksek için 1 ile değiştirilir.
- +mat_colorcorrection # – Renk düzeltmesini değiştirir. # sembolü düşük için 0 ve yüksek için 1 ile değiştirilir.
- Filtreleme Modları:
- +mat_trilinear 0 – İki doğrusal modu kullan (en düşük sistem yoğunluğu).
- +mat_trilinear 1 – Üç doğrusal modu kullan (daha yüksek sistem yoğunluğu).
- +mat_forceaniso # – Üç doğrusal modu (# sembolü 2, 4, 8 veya 16 ile değiştirilir. Filtreleme seviyesi yükseldikçe sistem kaynağı kullanımı artar.) kullan.
- +mat_hdr_level # – High Dynamic Range (HDR) ışıklandırma efektlerini değiştirir. # sembolü 0 ile değiştirildiğinde “kapalı” (daha düşük kaynak ihtiyacı) olur; 2 ile değiştirildiğinde “tam” olur.