Satın Alınabilecek En İyi 7 Metaverse Hisse Senedi 2022
Facebook Ekim 2021’de Meta Platforms Inc. olarak kurumsal isim değişikliğini duyurduğunda, birçok yatırımcı metaverse’in ne kadar dönüştürücü olabileceğini ve gelişebileceğini tahmin etmeye başladı. Metaverse kavramı, insanların içinde yaşadığı, çalıştığı ve oynadığı entegre sanal çevrimiçi ortamlar oluşturmakla ilgilidir. Gerçek hayattaki bir “Matrix” bilim kurgusu gibi görünebilir ancak kendi kendini giden arabalar (TESLA tipi), akıllı telefonlar ve hatta internetin kendisi bile zamanında bilim kurgu kavramlarıydı. Bank of America’ya göre, küresel metaverse pazarı 2022’lerin ortalarında 800 milyar dolara büyüyebilir. İşte bugünün şartlarında satın alanacak yedi metaverse hisse senedi.
En İyi Metaverse Hisse Senetleri Hangileri? 2022
Meta Platforms Inc. (FB)
Meta CEO’su Mark Zuckerberg şirketin önceliğini metaverse’e kaydırmaya o kadar kararlı ki, şirketin adını bile Meta yaptı. Zuckerberg metaverse geliştirme için ilk 10 milyar dolarlık yatırımı duyurdu ve Meta kısa süre önce, metaverse kullanıcılarının sanal dünyada gördüklerini ve algıladıklarını oluşturmaya yardımcı olmak için biyometrik verilerini kullanan teknolojiyle ilgili birçok patent aldı. Meta’nın Oculus ve Horizon sanal gerçeklik yan kuruluşları da metaverse’ün ivme kazanmasında büyük bir rol oynayacaktır. Şirket sanal ticaret ve reklam gelir akışları yoluyla meta veri tabanından para kazanmayı planlıyor.
Unity Software Inc. (U)
Unity Software tasarımcıların video oyunu oyuncularının oyunlarında nasıl hareket ettiğini ve etkileşime girdiğini özelleştirmesine olanak tanıyan iki ana 3D video oyun motorundan birine sahiptir. Şirketin oyun dışı işi, endüstriyel, mimari, animasyon ve mühendislik sektörlerine de hizmet vermektedir. Kasım ayında Unity, “Yüzüklerin Efendisi” filmlerinin yaratılmasına yardımcı olan görsel efekt stüdyosu Weta Digital’in bazı kısımlarını satın aldı. Unity CEO’su John Riccitiello anlaşma hakkında, “Yapmak istediğimiz şey, ortalama 14 yaşındaki çocuğunuzun, Peter’ın (Jackson) Gollum’u yaratırken ve o karakteri meta evrene koyarken yaptığı şeyi yapabilmesini sağlamak” dedi.
Roblox Corp. (RBLX)
Roblox kullanıcıların oyun geliştirmesine olanak sağlayan bir çevrimiçi eğlence platformudur. Platform hayatımızdaki metaverse’e benzer en yakın şey olabilir. Roblox esasen günlük yaklaşık 50 milyon aktif kullanıcıya, kendi dijital para birimine ve bir dizi benzersiz sanal deneyime sahip bir video oyunudur. Kullanıcı tabanının kabaca yarısı 13 yaşın altında ve bu da şirketin geleceği için iyi bir konuma getiriyor. Roblox CEO’su David Baszucki kısa süre önce CNBC’ye verdiği demeçte, “Şirketimizin tamamı, bazılarının metaverse – veya insan ortak deneyimi – ileri dediği bu vizyonu yönlendirmek ve gerçekten yönlendirmek için tam olarak yeniliğe odaklandı.” açıklamasında bulundu.
Autodesk Inc. (ADSK)
Autodesk binaları ve eşyaları tasarlamak için kullanılan yazılımlar yapar. Mühendisler ve mimarlar, sanal yapı modelleri oluşturmak için şirketin Revit bina bilgi modelleme programını kullanır ve Autodesk Rendering bu modelleri sanal gerçeklik ortamına dönüştürebilir. Autodesk’in işinin yaklaşık %70’i mimari, mühendislik ve inşaat için tasarım yazılımlarından veya AEC’den gelir. Autodesk sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik 3D animasyonları ve binaları oluşturmak için özel olarak tasarlanmış bir ürün paketine sahiptir; Bu paket metaverse inşası için mükemmel bir seçimdir. 2021’in üçüncü çeyreğinde Autodesk’in toplam hacmi %16 arttı ve AEC segmenti geliri %22 artarak 511.1 milyon dolara ulaştı.
Microsoft Corp. (MSFT)
Microsoft profesyonel metaverse evreninin ilk lideri olabilir. Microsoft’un kurumsal metaverse tabanı, Microsoft’un profesyonel yazılım pazarındaki hakimiyetini büyütmesine yardımcı olmak için “nesnelerin interneti”, dijital ikizler ve karma gerçekliği entegre etmeyi amaçlıyor. Şirket ayrıca video oyunu devi Activision Blizzard Inc.’i (ATVI) 69 milyar dolara satın almak için bekleyen bir anlaşmayı duyurduğu 18 Ocak’ta sosyal metaverse alanına agresif bir hamle yaptı. Activision anlaşması Microsoft’a, bazıları halihazırda dijital dünyada para harcayan 400 milyon aylık aktif oyuncuya anında erişim sağlayacak. Şirketin büyüyen bulut teknolojisi aynı zamanda ona büyük metaverse ağ ölçeği avantajları da sağlayacak.
Nvidia Corp. (NVDA)
Nvidia üst düzey bilgi işlem sunucularında, süper bilgisayarlarda, yapay zeka ve VR uygulamalarında kullanılan grafik ve video işleme yongalarını üretir. Metaverse evreni kesinlikle büyük miktarda işlem gücü gerektirecek ve Nvidia yongaları büyük olasılıkla kritik bir rol oynayacak. Kasım ayında Nvidia CEO’su Jensen Huang, CNBC’ye metaverse’nin fabrikaları, tesisleri, elektrik şebekelerini ve diğer altyapı ürünlerini gerçek dünyada inşa edilmeden önce simüle ederek para ve kaynak tasarrufu sağlayabileceğini söyledi. Huang, “Bunu yaparak atık miktarını azaltabiliriz ve ekonominin şirketler için bu kadar iyi olmasının nedeni de bu” dedi.
Qualcomm Inc. (QCOM)
2022 Tüketici Elektroniği Fuarı’nda yonga üreticisi Qualcomm, artırılmış gerçekliğin tüketici ve kurumsal benimsenmesini genişletmek için teknoloji geliştirmek için Microsoft ile yeni bir işbirliği yaptığını duyurdu. Şirketin Kasım ayındaki üçüncü çeyrek mali toplantısında CEO Cristiano Amon, Qualcomm’un Snapdragon yarı iletken ürünlerinin yeni nesil nesnelerin interneti ve metaverse evrenine hakim olacağını söyledi. Snapdragon Meta Platform’un Oculus Quest başlığı gibi bir dizi son teknoloji artırılmış ve sanal gerçeklik cihazına zaten güç veriyor. Amon, “Metaverse’de zaman geçirecekseniz, Snapdragon biletiniz olacak” dedi.