İçindekiler
Orman tehlikeli bir yer olabilir- ancak yardımımızla, bir sonraki dereceli sezon gelene kadar sahip olduğu her şeye hazır olacaksınız. Rehberimizin bu ilk bölümünde, bitkilerin ve orman kamplarının temellerini ele alacağız.
Sihirdar Vadisi haritası, her League of Legends oyuncusunun aşina olduğu bir manzaradır- aslında, Defence of the Ancients bir Warcraft III özel haritası olduğu zamanki klasik MOBA haritasına temelde benzer. Aralarında kampların olduğu bir orman ve haritayı ikiye bölen bir nehir olan üç şerit- basit olmalı, değil mi? Şey, belki o kadar basit değil. Vadi’nin biraz öğrenmeyi gerektiren birkaç sırrı var. Bu nedenle ister tomurcuklanan bir ormancı olun ister sadece şeridinizin dışında neler olduğunu bilmek istiyorsanız, okumaya devam edin.
Bitkiler
Orman bitkilerle dolu olabilir, ancak bunlardan üçünün hedef alındığında özel etkileri olur. Hepsinin “etkinleştirilmesi” için bir vuruşa ihtiyacı var, ardından 5-7 dakika içinde yeniden doğarlar. Patlama Konisi hasar vermez, ancak etrafındaki insanları arazi de dahil olmak üzere tesisten uzaklaştırır. Bir düşmandan kaçmak veya bir totemi atlamak için arazinin üzerinden atlamak istiyorsanız bu oldukça kullanışlı olabilir.
Bu arada, Görüş çiçeği, haritayı ortaya çıkarmak için özellikle kullanışlıdır. Ona saldırmak, görüş totemleri ve diğer görünmez düşmanlar da dahil olmak üzere, yolundaki her şeyi belli bir mesafede ortaya çıkaran bir polen dalgası salacaktır. Sonunda, Can Eriği beş kavun haline gelir. Bunların üzerinden geçmek, eksik mananızın %6’sını ve sabit bir miktarda sağlığı (seviyenize bağlı olarak 14 ile 116 arasında) veya maksimum sağlığınızın %3,5’ini (hangisi daha fazlaysa) yeniler. Sizi anlık olarak yavaşlatır, ancak genellikle buna değer.
Canavarlar
Bitkiler saldırıya uğradıklarında savaşmazken, Vadideki fauna nadiren bu kadar uzlaşmacıdır. Orman canavarları önce saldırmazlar, ancak kaçmaya çalışırsanız savaşırlar ve sizi biraz uzağa kovalarlar. Çok uzağa koşarsanız, sağlıklarının altındaki kırmızı sabır ölçer tükenecek ve eve giderek hız ve yenilenme patlaması yaşayacaklardır.
Öldürülen her canavar, bitirici darbeyi indiren şampiyona biraz deneyim ve altın verecek. Kampın son canavarı öldürüldükten bir süre sonra yeniden doğacaklar. Maksimum altın ve Deneyim Puanı elde etmek için genellikle hepsini öldürmek isteyeceksiniz, ancak düşman ormancısını yavaşlatmak istiyorsanız, büyük bir kamptan yalnız bir canavar bırakmak da bir seçenek.
Karanlık Kurtlar(iki normal karanlık kurdu ve daha büyük bir karanlık kurdu):
Bu üçlü hızlıdır, ancak hasarları o kadar yüksek değildir. İlk önce 1: 30’da ortaya çıkarlar ve son kurt öldürüldükten 2:15 dakika sonra yeniden doğarlar.
Raptorlar (bir kıpkırmızı yırtıcı kuş ve beş normal yırtıcı hayvan):
Bu yaratıklardan beşinin sağlığı çok az olduğu için burası çok fazla hasar verebilen ancak alan hasarına hızla ölen bir kamptır. Karanlık kurtlarıyla aynı yumurtlama ve yeniden dirilme sürelerine sahiptir.
Kayacıllar (bir eski kayacıl ve bir normal kayacıl):
Bu, temizlenmesi daha yavaş bir kamptır, ancak hepsinden daha fazla altını verir. Antik kayacıl temizlendiğinde iki normal kayacıl ve her kayacıl iki mini kayacıl üretir. Bir kayacıl öldürerek ortaya çıkan tüm canavarlar, öldürüldüğünde umutsuzluğa kapılır – bu nedenle, ormanla mücadele etmek istiyorsanız, orijinal kayacıl’ı yalnız bırakmayı düşünün. Kamp 1:42’de doğar ve temizlendikten 2:15 dakika sonra yeniden doğar.
Gromp:
Büyük bir kurbağa-canavar, Gromp, sağlığınız varsa mavi güçlendirmeyi temizlerken doğal bir-iki hedeftir. Saldırısı yavaş ama güçlü ve kısa menzilli. Onu öldürmek, seviyenize ve ne kadar eksiğiniz olduğuna bağlı olarak, kayıp can ve mananın bir kısmını geri kazanacaktır.
Mavi Güçlendirme:
Büyük taş canavar, temizlemek için çok fazla yetenek kullanan orman şampiyonları için iyi bir başlangıç. Onu öldüren kişi, onlara 120 saniye boyunca +10 yetenek acelesi ve bonus mana veya enerji yenilenmesi veren “İçgörü Arması” (veya “mavi buff”) alır. Buffın süresi dolmadan önce armalı şampiyonu öldürmek, güçlendirmeyi katiline aktarır ve süreyi yeniler. Mavi güçlendirme 1:30’da ve öldürüldükten sonra her 5 dakikada bir ortaya çıkar.
Kırmızı Güçlendirme:
Mavi Güçlendirmenin kızgın kırmızı ve çoğunlukla ahşap muadili, genellikle otomatik saldırılara güvenen ormancıların ilk hedefi. Onu öldürmek, otomatik saldırılarınızı yavaşlatan ve zamanla hasar veren bir “Crest of Cinders” (“kırmızı güçlendirme”) kazandırır ve çarpışma dışında isabet puanlarını yeniden oluşturmanıza olanak tanır. Mavi güçlendirme gibi, bu etki de başka bir şampiyon taşıyıcıyı süresi dolmadan öldürürse aktarılır ve yenilenir.
Rift Scuttler:
Bu kamp birkaç yönden olağandışıdır – nehirde yukarı ve aşağı hareket eder ve saldırıya uğrarsa karşılık vermez. Bunun yerine, vurulduğunda scuttler şampiyondan daha hızlı uzaklaşacaktır. Bir kalkanla birlikte gelir, ancak bir vuruş veya sert bir kalabalık kontrolü (sersemletme, kök, tılsım vb.) onu kıracaktır. Onu öldürmek, Ejderha veya Baron çukurunun önünde öldürülemez bir “görüş tapınağı” verir ve bu da katilin ekibinden herkese kısa bir hız artışı sağlar. Yengeç, nehrin her iki tarafında 3:15’te ortaya çıkar. Sonuncuyu öldürdükten iki buçuk dakika sonra, yenisi nehrin sol üst veya sağ alt kısmında yanıt verecek.