LoL 13.20 yaması, MOBA’ya K’Sante için bir yeniden çalışma, ormanda değişiklikler ve başlangıç eşyalarına geçiş dahil olmak üzere çok sayıda değişiklik getirecek. Tam yama notlarına daha detaylı bakalım. İşte LoL 13.20 yama notları:
LoL 13.20 Yama Notları
Şampiyonlar
Akshan
S: İntikam Melekleri
- İlave hareket hızı: %40 >>> %20/25/30/35/40
E: Kahramanca Salıncak
- Atış başına temel hasar: 30-90 >>> 25-85
Bel’Veth
Pasif: Lavantada Ölüm
- İlave saldırı hızı azaltıldı: %25 – 50 (doğrusal seviye ölçeklendirmesine göre) >>> %20 – 40 (istatistik ilerleme çarpanına göre)
E: Kraliyet Girdabı
- Hasar azaltma azaltıldı: Tüm seviyelerde %70 >>> %42/49/56/63/70
- Vuruş başına minimum temel hasar azaltıldı: 8/10/12/14/16 >>> 6/7/8/9/10
- Vuruş başına minimum AD oranı arttı: %6 >>> %8
- Artık kritik vuruş yapabilir
R: Sonsuz Ziyafet
- Remora’nın sağlığı değişti: %40/50/60 >>> %20/45/70
Galio
W: Durand’ın Kalkanı
- Bekleme Süresi: 18/17,5/17/16,5/16 >>> 18/17/16/15/14
- Kalkanın çatışma dışı kalma süresi: 12 saniye sabit >>> 12/11/8 (seviye 1/6/11)
Jinx
Temel İstatistikler
- Sağlık artışı arttı: 100 >>> 105
Pasif: Heyecanlanın!
- İlave saldırı hızı artık alt etmelerden sonra birikir.
R: Süper Mega Ölüm Roketi
- Bekleme süresi azaltıldı: 75-55 >>> 70-40 saniye
- Minimum hasar: 30/45/60 (+%15 bonus AD) >>> 32,5/47,5/62,5 (+%16,5 bonus AD)
- Maksimum hasar: 300/450/600 (+%150 bonus AD) 325/475/625 (+%165 bonus AD)
Kai’sa
Temel İstatistikler
- Zırh: 28 >>> 25
K’Sante
K’Sante bu yamada bir “yeniden düzenleme” alıyor; bu, temel yeteneklerinin hiçbirini doğrudan değiştirmiyor ancak bunları kullanma biçimini tamamen değiştiriyor.
Milio
E: Sıcak Sarılmalar
- Yeniden şarj etme zamanlayıcısı azaltıldı: 18-14 saniye >>> 17-13 saniye
- Temel kalkan gücü: 60/85/110/135/160 >>> 60/90/120/150/180
R: Yaşam Nefesi
- İyileştirme AP oranı arttı: %30 >>> %50
Morgana
W: Eziyetli Gölge
- Tik başına AP oranı arttı: %7 >>> %8,5
- Canavar hasarı arttı: %155 >>> %165
E: Siyah Kalkan
- Bekleme süresi arttı: 24/22/20/18/16 saniye >>> 26/23,5/21/18,5/16 saniye
R: Ruh Prangaları
- Temel hasar artırıldı: 150-300 >>> 175-375
- AP oranı arttı: %70 >>> %80
- İlave hareket hızı arttı: %5-55 >>> %10-60
- Artık sadece rakip şampiyonlara doğru ilerlemek yerine her yöne doğru hareket ederken ilave hareket hızı sağlıyor.
- Sersemletme süresi arttı: Tüm seviyelerde 1,5 saniye >>> 1,5/1,75/2 saniye
Quinn
Temel İstatistikler
- Saldırı gücü artışı arttı: 2,4 >>> 2,7
- Temel sağlık azaltıldı: 603 >>> 565
- Temel hareket hızı azaltıldı: 335 >>> 330
Zed
W: Yaşayan Gölge
- Bekleme Süresi: 20/18,5/17/15,5/14 saniye >>> 20/19,25/18,5/17,75/17 saniye
Ziggs
Soru: Zıplayan Bomba
- Patlama çapı: 150 >>> 180
Eşyalar
Yakıcı Mücevher
- Toplam fiyat: 1250 >>> 1100
Youmuu’nun Hayalet Kılıcı
- Spektral Parça Ölümcüllüğü: 3-12 (seviye 7-18) >>> 7-18 (seviye 7-18)
Draktharr’ın Gece Kılıcı
- Yetenek Hızı: 20 >>> 15
- Hasar Artışı: %0-18 >>> %0-16
Lord Dominik’in Saygıları
- Kullanıcıdan daha fazla maksimum sağlığa sahip hedeflere karşı %0-25 artırılmış Fiziksel ve Büyü hasarı >>> Kullanımdan daha fazla maksimum sağlığa sahip hedeflere karşı %0-22 artırılmış Fiziksel ve Büyü hasarı
- Pasif artık kalkanlar ve can çalma hesaplanmadan önce uygulanıyor
Doran’ın Kılıcı
- MS: 8 >>> 10
- Sağlık: 80 >>> 100
Doran’ın Kalkanı
- Sağlık: 80 >>> 110
- Hasar gördüğünde yenilenme: 8 saniyede 0-40 sağlık >>> 8 saniyede 0-45 sağlık
Doran’ın Yüzüğü
- AP: 15 >>> 18
- Sağlık: 70 >>> 90
Kara Mühür
- Sağlık: 40 >>> 50
Kalıntı Kalkan
- AP: 5 >>> 7
- Sağlık: 30 >>> 50
Çelik Omuz Korumaları
- AD: 3 >>> 4
- Sağlık: 30 >>> 50
Spektral Orak
- AD: 5 >>> 6
- Sağlık: 10 >>> 25
Büyü Hırsızının Sınırı
- AP: 8 >>> 10
- Sağlık: 10 >>> 25
Orman Nerfleri
Bu yamada ormanda yapılan her değişiklik zayıflatma olmasa da büyük çoğunluğu zayıflatıyor. Bu değişikliklerin bir sonucu olarak rolün güç seviyesi önemli ölçüde azalıyor.
- Şampiyonlara/Evcil Hayvanlara verilen hasar: 20-160 (seviye 1-18) >>> 40 sabit
- [YENİ] Smite Destansı Canavar Bağışlama: Smite artık Epik Canavarlara karşı 350 birimlik hedefleme bağışlamasına sahip. Bu, imleciniz modelin yakınındaysa ancak başka bir geçerli hedefin üzerinde değilse, sanki onları hedefliyormuşsunuz gibi davranacağı anlamına gelir.
- Canavarlara Çarpıldığında Primal Smite Etki Alanı Hasarı: Smite’ın hasarının %50’si >>> Smite’ın hasarının %100’ü
- Primal Smite’a sahip Jungler’lar artık iki veya daha fazla müttefik yakındayken destansı canavarlardan %20 daha az hasar almıyor.
- Gustwalker
- Fırça hareket hızı artışı: %45 >>> %30
- Büyük canavar öldürme hareket hızı artışı: %60 >>> %45
- Yosun durdurucu
- 60-281 (seviye 1-18) >>> 180-300 (seviye 10-18)
- Kalkan artık dayanıklılık ve yavaş direnç sağlamıyor
- Alev Pençesi
- Artık Çarp’tan tetiklenmiyor; bir büyüden veya temel saldırıdan hasar alınmasını gerektiriyor
- Yoldaş hasarı ölçeği ayarlandı: 16 (+%10 ilave AD) (+%12 AP) (+%10 ilave zırh) (+%10 ilave büyü direnci) (+%3 ilave sağlık) gerçek hasar >>> 16 (+10) % AP) (+%20 ilave zırh) (+%20 ilave büyü direnci) (+%3 ilave sağlık)
- Yoldaş hasarı yarıçapı: 900 >>> 650
- Yoldaşın saniye başına iyileştirmesi artık 12-45 ile sınırlandırıldı (1-12. seviyeler)
Orman Kampı Sağlığı Düzeltildi
Kamp sağlığındaki değişikliklerin ardındaki gerçek formüller biraz karmaşık, bu yüzden burada orman kamplarının sağlığının nerede başlayıp 18. seviyeye kadar nerede biteceğine dair bir fikir var. Buradaki çıkarım, orman kamplarını öldürmenin çok daha zor olacağıdır. Bazıları oyunun ortasında eskisine göre biraz daha zayıf olsa da, oyunun sonlarında eskisine göre biraz daha zayıf olacaklar.
- Blue Sentinel Sağlığı: 2300 – 4600 (seviye 1-11) >>> 2300 – 6210 (seviye 1-18)
- Kırmızı Diken Sırtı Sağlığı: 2300 – 4600 (seviye 1-11) >>> 2300 – 6210 (seviye 1-18)
- Sir Gromp Sağlığı: 2050 – 4100 (seviye 1-11) >>> 2050 – 4817.5 (seviye 1-18)
- Kızıl Raptor Sağlığı: 1100 – 2585 (seviye 1-11) 1200 – 2820 (seviye 1-18)
- Raptors Sağlığı: 500 – 1000 (seviye 1-11) ; 500 – 1175 (seviye 1-18)
- Büyük Karanlık Kurt Sağlığı: 1600 – 3200 (seviye 1-11) ; 1600 – 3760 (seviye 1-18)
- Karanlık Kurtların Sağlığı: 630 – 1260 (seviye 1-11) ; 630 – 1480,5 (seviye 1-18)
- Kadim Krug Sağlığı: 1350 – 2700 (seviye 1-11) ; 1350 – 3172,5 (seviye 1-18)
Orman Kampı Hasarı Düzeltildi
Bunun arkasındaki formülü çözümlemek biraz zor ama orman kamplarının verdiği hasarın oyunun neredeyse her aşamasında biraz azaldığını bilin. Hasarın nasıl ölçekleneceğine ilişkin tam formül:
100/100/120/120/130/130/140/150/180/180/200/220/230/250/260/280/300/300 temel AD’nin %’si >>> 100/100/110/115/ Temel AD’nin %120/125/135/145/155/165/180/195/210/225/240/260/280/300’ü
Orman Sürdürülebilirliği
- Büyük Canavar öldürüldüğünde yenilenen sağlık: 30-166 (eksik sağlığa bağlı olarak en fazla 2,25 kat) >>> %12 eksik sağlık
- Büyük Canavar öldürüldüğünde yenilenen mana: 19-87 (eksik manaya bağlı olarak en fazla 2,25x) >>> %20 eksik mana
Kaçak avlanmaya karşı değişiklikler
Temel olarak orman, koridor oyuncuları için çalmayı daha zor hale getirecek ve ormancılar için neredeyse hiç değişmeyecek şekilde değiştiriliyor.
- Orman eşyasının destansı olmayan canavarlara ilave hasarı: 20 >>> 42
- Büyük Canavar Zırhı ve MR: 20 >>> 42
- Küçük Canavar Zırhı ve MR: 0 >>> 20
Ormancıların Koridor Minion deneyimi ayarlandı
- Koridor Minionu deneyim cezası devre dışı bırakma eşiği değiştirildi: Ortalamanın 1,1 seviye gerisinde >>> Ortalamanın 1,5 seviye gerisinde
- Alınan Minion Deneyimi: 0-14. dakikalarda %40-75, ardından 0-20. dakikalarda %100 >>> %30-100
- Hata düzeltmesi: Minion Deneyimi cezası artık orman öğesi tamamlandığında kilitlenmiyor
Epik Canavar Değişiklikleri
Temel Drake Bonusları
Bulut Ejderi
- %7 yavaşlatma direnci ve çatışma dışı hareket hızı >>> %5 yavaşlatma direnci ve çatışma dışı hareket hızı
Hextech Ejderi
- 7,5 yetenek hızı ve %7,5 ilave saldırı hızı >>> 5 yetenek hızı ve %5 ilave saldırı hızı
Cehennem Ejderi
- %5 saldırı gücü ve yetenek gücü >>> %3 saldırı gücü ve yetenek gücü
Dağ Ejderi
- %8 ilave zırh ve büyü direnci >>> %5 ilave zırh ve büyü direnci
Okyanus Ejderi
- her 5 saniyede bir eksik sağlığın %2,5’ini yeniler >>> her 5 saniyede bir eksik sağlığın %2’sini yeniler
Ejderha ruhu
Bulut Ejderi
- %15 ilave hareket hızı >>> %20 ilave hareket hızı
Hextech Ejderi
- Temel yavaşlatma %40 (menzilli için %30) >>> Temel yavaşlatma %45 (menzilli için %35)
Cehennem Ejderi
- Patlama için 80 uyarlanabilir hasar >>> Patlama için 100 uyarlanabilir hasar
Dağ Ejderi
- 180 taban kalkanı >>> 220 taban kalkanı
Okyanus Ejderi
- 130 taban iyileştirme, 80 taban mana yenilenmesi >>> 150 taban iyileştirme, 100 taban mana yenilenmesi
Yarık Habercisi
- Verilen yerel altın: 200 >>> 100
Baron Nashor
- Temel Sağlık: 12600 >>> 15000
Ölüm Zamanlayıcısı Ayarlamaları
- 1. Seviye Ölüm Zamanlayıcısı: Değişmedi
- Seviye 2 Ölüm Zamanlayıcısı: 8 saniye; 6 saniye
- Seviye 3 Ölüm Zamanlayıcısı: 10 saniye; 8 saniye
- Seviye 4 Ölüm Zamanlayıcısı: 12 saniye; 8 saniye
- Seviye 5 Ölüm Zamanlayıcısı: 14 saniye; 10 saniye
- Seviye 6 Ölüm Zamanlayıcısı: 16 saniye; 12 saniye
- Seviye 7 Ölüm Zamanlayıcısı: 21 saniye; 16 saniye
- Seviye 8 Ölüm Zamanlayıcısı: 27,5 saniye; 21 saniye
- Seviye 9 Ölüm Zamanlayıcısı: 30 saniye; 26 saniye
Taret Kaplama
- Plaka başına altın: 175 >>> 125
Rün Ayarlamaları
Gizemli Kuyruklu Yıldız
- Değişken Hasar: 30-100 (seviyeye bağlı olarak) (+%35 bonus AD) (+%20 AP) >>> 30-130 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
Karanlık Hasat
- Uyarlanabilir Hasar: 20-60 (seviyeye bağlı olarak) (+ Ruh başına 5) (+%25 bonus AD) (+%15 AP) >>> 20-80 (seviyeye bağlı olarak) (Ruh başına + 5) (+10 Bonus AD %’si) (+%5 AP)
Elektrikle idam
- Hasar: 30-180 (seviyeye bağlı olarak) (+%40 bonus AD) (+%25 AP) >>> 30-220 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
İlk atak
- Bonus Gerçek Hasar: %9 >>> %8
Filo Ayak Hareketi
- İyileştirme: 10-100 (seviyeye bağlı olarak) (+%30 bonus AD) (+%20 AP) >>> 10-130 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
Ölümcül Tempo
- Yığın Başına Saldırı Hızı (Yakın Dövüş): %10 – 15 >>> %9 – 13,5
- Yığın Başına Saldırı Hızı (Menzilli): %4 – 9 >>> %3,6 – 8
Aery’yi çağır
- Değişken Hasar: 10-40 (seviyeye bağlı olarak) (+%15 bonus AD) (+%10 AP) >>> 10-50 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
- Kalkan: 30-75 (seviyeye bağlı olarak) (+%35 bonus AD) (+%22,5 AP) >>> 30-100 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
Kanın Tadı
- İyileştirme: 16-30 (seviyeye bağlı olarak) (+%15 bonus AD) (+%8 AP) >>> 16-40 (seviyeye bağlı olarak) (+%10 bonus AD) (+%5 AP)
Su Yürüyüşü
- Adaptif Kuvvet: 5-30 (seviyeye bağlı olarak) >>> 13-30 (seviyeye bağlı olarak)
- Hareket Hızı: 25 >>> 10