İçindekiler
2 haftalık aradan sonra tekrardan beraberiz. Bu 2 haftalık arada Riot games LoL üzerinde bazı değişiklikler yapmaya başladı bile. LoL 12.9 yaması ile birlikte bir çok değişikliği görebileceğimiz gibi denge ve değişiklikleri de gözlemleyebiliriz. 12.9 yamasında bazı şampiyonlara orta ölçekli ufak bir güncelleme gelmesi de söz konusu gibi duruyor. Biz hazırız. Eğer siz de hazırsanız lol 12.9 yama notlarına geçelim. İşte karşınızda LoL 12.9 Yama Notları!
LoL 12.9 Yaması Ne Zaman Yayınlanacak?
LoL 12.9 yamasının herhangi bir aksilik olmaz ise 11 mayıs sabahı sunucularda olmasını bekleyebiliriz. Riot games genelde planlanan tarihte yamayı resmi sunuculara getirmeye çalışır. Siz de birazdan vereceğimiz uzun çaplı değişikleri görmek istiyorsanız 11 Mayıs gününü beklemek zorundasınız maalesef 🙁
LoL 12.9 Yamasında Hangi Kostümler Gelecek?
Bu yamada geçtiğimiz sezonun Dünya şampiyonu olan Edward Gaming takımının kostümleri ile Vahşi Batılı kostümleri bizlerle beraber olacak. Tam olarak listesi ise şöyledir:
- Vahşi Batılı Katarina
- Vahşi Batılı Leona
- Vahşi Batılı Mordekaiser
- Vahşi Batılı Talon
- Vahşi Batılı Talon Prestij Versiyonu
- Vahşi Batılı Varus
- EDG Aphelios
- EDG Graves
- EDG Viego
- EDG Yuumi
- EDG Zoe
LoL 12.9 Yama Notları
Şampiyonlar
Ahri
E: Ayartan Öpücük
- Bekleme süresi: 12 saniye ⇒ 14 saniye
R: Ruh Saldırısı
- Bekleme süresi: 130/105/80 saniye ⇒ 140/115/90
Braum
Pasif: Meydan Dayağı
- Hedef bekleme süresi: 8/7/6 saniye (1/7/13. seviye) ⇒ 8/6/4 saniye
E: Kapı Gibi
- Hasar azaltma: %30/32,5/35/37,5/40 ⇒ %35/40/45/50/55
Thresh
Pasif: Felaket
- AP ve ruh başına zırh: 0,75 ⇒ 1
W: Karanlık Geçiş
- Kalkan: 60/90/120/150/180 (ruh başına +1) ⇒ 60/90/120/150/180 (ruh başına +2)
Hecarim
Q: Galeyan
- İlave saldırı gücü oranı: %85 ⇒ %90
W: Dehşetin Ruhu
- Bekleme süresi: 18 saniye ⇒ 14 saniye
Master Yi
R: Gözükara
- İlave saldırı hızı: %25/45/65 ⇒ %25/35/45
Nidalee
Temel istatistikler
- Sağlık: 570 ⇒ 540
Olaf
Temel istatistikler
- Saldırı Gücü: 68 (+3,5/seviye) ⇒ 68 (+4,7/seviye)
- 18. seviyede Saldırı Gücü: 127,5 ⇒ 148
- Sağlık: 575 (+100/seviye) ⇒ 575 (+105/seviye)
- 18. seviyede can: 2275 ⇒ 2360
- Mana: 316 (+42/seviye) ⇒ 316 (+50/seviye)
- 18. seviyede mana: 1030 ⇒ 1166
Pasif: Başıbozuk Hiddeti
- Hesaplama, %30 sağlıkta veya altında maksimum etkinlik sağlamak için elden geçirildi
- Verilen Maksimum Saldırı Hızı: %99 ⇒ %40-100 (1-18. seviyelerde)
- Artık Olaf’ın eksik sağlığına bağlı olarak %10-30’a kadar can çalma (1-18. seviyeler) veriyor
Q: Balta Fırlat
- Artık şampiyon isabetinde %20/22,5/25/27,5/30 zırhı 4 saniye boyunca parçalıyor
- Hasar: 80/125/170/215/260 ⇒ 60/110/160/210/260
- Minimum menzil: Yaklaşık 300 ⇒ 425
- Mana: 60 ⇒ 40/45/50/55/60
- Bekleme süresi: 7 saniye ⇒ 9 saniye
- Balta alımında bekleme süresi iadesi: 4,5 saniye ⇒ 5 saniye
W: Hırçın Saldırı
- [YENİ] Olaf, 2,5 saniye boyunca 70/115/160/205/250 (+Olaf’ın eksik sağlığının %25’i kadar) kalkan olarak kazanır
- Artık Olaf’ın normal saldırısını sıfırlıyor
- Artık Can Çalma sağlamıyor
- Artık Olaf’ın iyileştirmesini eksik cana bağlı olarak artırmıyor
- Saldırı Hızı: 6 saniyeliğine %50/60/70/80/90 ⇒ 4 saniyeliğine %40/50/60/70/80
- Bekleme süresi: Tüm seviyelerde 16 saniye ⇒ 16/14,5/13/11.5/10 saniye
R: Ragnarok
- Bir şampiyona normal saldırı veya Pervasız Salıncak ile vurmak, Ragnarok’un süresini 2,5 saniyeye uzatır. Olaf, Ragnarok’u süresiz olarak yenileyebilir.
- Ragnarok’un pasifinin ilave dirençleri artık kullanım süresi boyunca kaybolmuyor
- Pasif Dirençler: 20/30/40 ⇒ 10/25/40
- AD Bonusu: 15/20/25 (+%30 AD) ⇒ 10/20/30 (+%25 AD)
- Süre: 6 saniye ⇒ 3 saniye
Pyke
Pasif: Boğulmuşların Nefesi
- Birden fazla düşmanın yakınında depolanan hasar: %40 ⇒ %45
Q: Kemik Zıpkın
- Mana: 50/55/60/65/70 ⇒ 74/78/82/86/90
R: Derinlerin İntikamı
- Bekleme süresi: 120/120/100 saniye ⇒ 115/100/85 saniye
- Başarılı idamlardan elde edilen altınları öldürmenin yanı sıra artık Pyke’a “Your Cut” vermiyor
- Artık Pyke’a, müttefikler X içindeki rakip şampiyonları öldürdüklerinde ekstra bir “Senin Payın” vermiyor.
Renata
Temel istatistikler
- Zırh: 29 ⇒ 27
Pasif: Nüfuz
- Hasar: %13,5 (seviye 1-13) (+%1 YG) ⇒ %1-2 (seviye 1-9) (+2 YG)
Rengar
W: Savaş Kükremesi
- İlave canavar hasarı: 85-150 (seviyeye göre) ⇒ 65-130 (seviyeye göre)
Sion
Pasif: Ölümdeki Zafer
- Yapılara zombi hasarı: %100 ⇒ %40
Taliyah
Temel istatistikler
- Zırh: 20 ⇒ 18
- Sağlık: 531 ⇒ 500
- Mana yenilenmesi: 9,34 + 0,85/seviye ⇒ 8 + 0,8/seviye
- Mana: 425 ⇒ 470
Pasif: Taş Kızak
- Savaş dışında hareket hızı: %20-45 (doğrusal ölçekleme) ⇒ %10/20/35/55 (1/9/12/15 seviyeleri)
- Pasifin duvarlardan uzaklaşmasına kadar geçen süre: 1 saniye ⇒ 2,5 saniye
- Taliyah’ın bir büyü kalkanı varsa pasifini kalıcı olarak kaybedebileceği bir hata düzeltildi.
Q: Taş Hasadı
- Artık 175 yarıçaplı AOE’de hasar veriyor
- Hasar: 70/95/120/145/170 (+%45 YG) ⇒ 38/61/84/107/130 (+50% YG)
- Ekstra kaya hasarı azaltma: %50 ⇒ %60
- Q’nun Azami Hasarı: 210/285/360/435/510 (+135% YG) ⇒ 98,8/158,6/218.4/278.2/338 (+130% YG)
- Orman canavarlarında ekstra kaya hasarı azaltma: %25 ⇒ %60
- Threaded Volley artık canavarlara %150 hasar veriyor
- Bekleme süresi: 7/6/5/4/3 saniye ⇒ 6,5/5,5/4,5/3,5/2,5 saniye
- Mana: 50/60/70/80/90 ⇒ 60/65/70/75/80
- Threaded Volley artık Taliyah durağan haldeyken kullanılmaya devam edecek
İşlenmiş Zemin değişiklikleri
- İşlenmiş Zemin kullanımı tek vuruşlu bir kayadır, 225 yarıçaplı bir AOE’ye isabet eder, birincil hedefe %100 ilave hasar (76/122/168/214/260 (+100% YG)) verir ve vurulan her şeyi 30/30 yavaşlatır iki saniye için %35/40/45/50
- İşlenmiş Zemin oyuncu kadrosunda yeni VFX, SFX, animasyon ve simgeler var
- İşlenmiş Zemin manası: 1 ⇒ 30
- İşlenmiş Zemin minimum bekleme süresi: 1 saniye ⇒ 0,75 saniye
- İşlenmiş Zeminde Döküm, İşlenmiş Zemini tüketir
- İşlenmiş Zemin yarıçapı: 300 ⇒ 400
- İşlenmiş Zemin süresi: 25 saniye ⇒ 30 saniye
W: Yerden Bitme
- Hasar: 60/80/100/120/140 (+40% YG) ⇒ 0
- Devrilmeden önceki gecikme: 0,8 saniye ⇒ 0,65 saniye
- Etki Alanı yarıçapı: 200 ⇒ 225
- Bekleme süresi: 16/15/14/13/12 saniye ⇒ 14/12,5/11/9.5/8 saniye
- Mana: 70/80/90/100/110 ⇒ 60/45/30/15/0
E: Toprak Bozumu
- Önden verilen hasar: 50/75/100/125/150 (+40% YG) ⇒ 60/105/150/195/240 (+60% YG)
- Dört saniye sonra hasar: 50/75/100/125/150 (+40% YG) ⇒ 0
- Patlama hasarı: 50/60/70/80/90 (+30% YG) ⇒ 25/45/65/85/105 (+30% YG)
- Mayın başına hasar azaltma: %15 ⇒ %25
- Maksimum patlama hasarı: 155/186/217/248/279 (+%93 YG) ⇒ 62.5/112.5/162.5/212.5/262.5 (+75% YG)
- Mayınlar artık üzerlerinden geçen düşmanları 1 saniyeliğine sersemletiyor
- Bekleme süresi: 16/14/12/10/8 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye
- Sıra sayısı: 4 ⇒ 6
- Sıra başına mayın sayısı: 6 ⇒ 4
- Karacalar arasında mayın oluşma gecikmesi: 0,1 saniye ⇒ 0,17 saniye
- İlk mayın ortaya çıkmadan önceki kullanım süresinden sonraki gecikme: 0,1 saniye ⇒ 0 saniye
- Alan süresi: 4 saniye ⇒ 5 saniye
R: Örgü Duvar
- Menzil: 3000/4500/600 ⇒ 2500/4500/6500
- Hasar artık Taliyah’ı duvarından aşağı indirmiyor
- Bir rakip şampiyondan veya yapıdan hasar aldıktan sonra 3 saniye içinde kullanılamaz
- Sökme: Hareket etmek, kanalın yönüne dik olarak duvardan atlar ⇒ Hareket etmek, Taliyah’nın tıkladığı konuma, maksimum atılma mesafesine kadar fırlamasına neden olur
- Atlama menzilinden atla: 400 ⇒ 700
- Atlama hızı: 1000 ⇒ 1200
- Atla atlama, artık bir duvardan geçmeye çalışırken daha fazla affediciliğe sahip
Varus
Pasif: Canlı İntikam
- Minyon saldırı hızı bonusu: %10/15/20 (+15 ilave saldırı hızı) ⇒ %10/15/20 (+20% ilave saldırı hızı)
- Şampiyon saldırı hızı bonusu: %40 (+30% ilave saldırı hızı) ⇒ %40 (+40% ilave saldırı hızı)
W: Maraz Sadağı
- Vurulduğunda hasar: 7/10.5/14/17.5/21 (+30% YG) ⇒ 7/12/17/22/27 (+30% YG)
Son LoL Yazılarımız
- LoL 12.8 ADC Meta Şampiyonları Kimlerdir?
- League of Legends 12.9 Yama Notları Yolda Mı?
- Sevilen Mod Yeniden Sahnede! RURF Yolda, Geliyor!
- MSI Grupları Belli Oldu! Wildcats Hangi Grupta?
Rehber Yazılarımız
Şampiyon Rehberlerimiz
- Nautilus Rün ve Build Rehberi için tıklayınız.
- Lee Sin Build ve Rün Rehberi için tıklayınız.
- Volibear Rün ve Build Rehberi için tıklayınız.
- Vladimir Rün ve Build Rehberi için tıklayınız.
- Sezon 12 Ahri Rehberi için tıklayınız.
- Master Olma Yolunda Sizleri Zorlayacak 3 Üst Koridor Oyuncusu hakkındaki yazımız için tıklayınız.
- Zeri Rünleri hakkındaki yazımız için tıklayınız.
- League of Legends’ta Zeri Karşısındaki En Güçlü 5 Rakip yazımız için tıklayınız.
- League of Legends Zeri Taktikleri yazımız için tıklayınız.
- LoL’e Yeni Başlayanlar İçin 3 En İyi Üst Koridor Şampiyonu! yazımız için tıklayınız.
İtem Rehberlerimiz
- Kararma item rehberi için tıklayınız.
- İlahsindiren item rehberi için tıklayınız.
- Drakhtarr’ın Gece Kılıcı item rehberi için tıklayınız.
Oyun Rehberlerimiz
- Master Olma Yolunda Sizleri Zorlayacak 3 Üst Koridor Oyuncusu hakkındaki yazımız için tıklayınız.
- Bronz Ligi En İyi ADC Karakterleri: Kazanma Oranı En Yüksek Şampiyonlar yazımız için tıklayınız.
- Ormandaki Destansı Canavarlar Nelerdir? 2022 için tıklayınız.
- Yeni Başlayanlara League of Legends Orman Rehberi 2022! için tıklayınız.