İçindekiler
FIFA 23‘e yavaş yavaş alışmaya başlıyoruz. Oyun hakkında birçok yeni özellik duyurulmaya devam ediyor. FIFA 23 ile birlikte gelen yeni bir özellik olan AcceleRATE, farklı oyuncular için farklı hareket türlerini göstermek için tasarlanan bir sistemi ifade ediyor. Gelin, bu sistemi daha detaylı inceleyelim.
FIFA 23 AcceleRATE Nedir?
Öncelikle şunu belirtelim; AcceleRATE arketiplerinin hesaplanma biçiminde bir değişiklik olması üzerine EA, Twitter’daki resmi hesabı aracılığıyla Sahadan Notlarda bu konuyu içeren bir güncelleme yapıldığını duyurdu. Patlayıcı ve Uzun arketiplerini kazanmak için Hızlanma statüsü artırıldı ve Güç – Çeviklik hesaplamasında da değişiklikler yapıldı. AcceleRATE, FIFA 23’e sadece yeni nesil oyun konsolları için gelen yeni bir özellik. Oyuncular için özel olarak, farklı koşu stillerini ayırt etmek için tasarlanmış bir özellik olduğunu söyleyebiliriz. Kendi içinde üç ayrı kategoriye ayrılıyor. Gerçekçi bir oynanış deneyimi sağlamakla birlikte, aynı zamanda sahadaki oyuncu kişiliklerini de ön plana çıkarıyor.
FIFA 23 AcceleRATE Değişiklikleri: Sahadan Notlar
Hızlanma Türleri
- Controlled: FIFA 23’teki çoğu oyuncu kontrollü bir şekilde düzgün bir şekilde hızlandığından Kontrollü tipe girer.
- Explosive: İlk hızlanma patlamasından sonra yavaşlamak anlamına gelse bile, kısa mesafeleri hızla kat edebilen ve rakiplerinin önüne geçebilen daha kısa ve daha çevik oyunculardır.
- Bu oyuncular başlamak için daha hızlıdır ancak hızlanma oranları yavaşlar.
- Lengthy: Bu oyuncular daha yavaş başlar ancak daha uzun mesafelerde başarılı olurlar. Patlayıcı (Explosive) kategorisindeki oyuncular kısa mesafelerde ve bire bir durumlarda daha iyi performans gösterebilirler.
AcceleRATE; Yükseklik, Çeviklik ve Güç Niteliklerinin bir kombinasyonuna dayalı olarak oyunculara otomatik olarak atanır. Hızlanma ve Sprint Hızı ise, bir oyuncunun genel olarak ne kadar hızlı olduğunu belirlemede ana faktörler olarak kalırlar.
AcceleRATE kategorileri şu şekilde atanır:
Explosive
-
- Çeviklik >= 65
- (Çeviklik – Kuvvet) >= 15
- Hızlanma >= 74
- Yükseklik <= 180 cm (~ 5’11”)
- Örnek oyuncu: Vinicius Jr.
Lengthy
-
- Güç >= 65
- (Güç – Çeviklik) >= 14
- Hızlanma >= 55
- Yükseklik >= 174 cm (~ 5’9”)
- Örnek oyuncu: Virgil van Dijk
Controlled
- Yukarıdaki diğer iki gereksinimi karşılamayan herhangi bir oyuncu.
- Örnek oyuncu: Son Heung-min