İçindekiler
17 Mart’ta yayınlanan 11.6 Yaması; önemli eşya değişiklikleri, orman ayarlamaları ve bazı şampiyonlara dengelemeler getirmişti. 31 Mart’ta yayınlanacak güncelleme ile birlikte Riot Games, League of Legends yamalarıyla yeni oyun içeriği, denge değişiklikleri ve hata düzeltmeleri sunmaya odaklanıyor. Riot Games tasarımcısı Mark Yetter’in Twitter’da yaptığı paylaşımdan anladığımız ise, 11.7’nin gündemi Split Push yani ayrık ittirme olacak.
Gameplay thoughts blog is out. Topic this week is split pushing, our goal to make it a more viable strategy, and what we think healthy vs unhealthy split pushing looks like. https://t.co/mBhYMie48v pic.twitter.com/zCnwZn6ymU
— Mark Yetter (@MarkYetter) March 19, 2021
Mark ”Riot Scruffy” Yetter’in kaleme aldığı 11.7 yama değişikliklerinde ilk göze çarpanlar şunlar:
Geri Düştüğünde Korkma Maçı Çevirme Şansın Var!
Geri dönüş mekaniği, rekabetçi oyunların heyecanını kaybetmemesi için çok önemlidir. Yenilginin eşiğinde olan, umutsuz bir maç için çevirme şansı olmadığını anlayan oyuncular, takımlarının saniyeler içinde kaybettiğini anladıklarında sık sık hayal kırıklığı yaşıyorlardı. Riot, bunu dikkate alarak, League of Legends oyuncularının son dakikalara kadar maça bağlı kalmasını sağlayacak yeni geri dönüş mekanizmaları geliştirmeye odaklandı. 11.7 yamasıyla birlikte gelecek geri dönüş fırsatlarının, rekabetçi maçları daha ilgi çekici, heyecan verici ve dinamik bir hale getireceğini söyleyebiliriz.
Ayrık İttirme/Split Push İçin Yapılan Çalışmalar
Mark Yetter kısa bir süre önce ayrık ittirme mekaniğini geliştirmeye odaklanan bir ”Hızlı Oynanış Düşünceleri” blog yazısı kaleme aldı. Riot çalışanı, ayrık ittirme hakkında oyun sonuna çeşitlilik katan heyecan verici bir stratejik seçenek olduğunu ve kaybeden bir takım için böylesi bir mekaniğin olmaması durumunda maçların eziyet verici olduğunu ve bunun iyileştirilmesi gerektiğini ifade etti.
Efsanevi Olmayan Yeni Öğeler
League of Legends Oyun Direktörü Andrei “Riot Meddler” van Roon, “Client, Clarity ve State of the Game” başlıklı bir YouTube videosunda, Riot’un oyuna efsanevi olmayan yeni öğeler eklemeyi düşündüğünü açıkladı. Yetenek gücü eşyaları ve Tank eşyaların yeterli olmadığını ve bu eşya boşluklarını doldurmanın, daha dengeli bir oyun oynamak ve build çeşitliliğini artırmak için büyük bir adım olduğundan bahsetti.
Farklı Eşyalara Yönel!
Yukarıda bahsedilen videoda, bir şampiyonun oyunlarının %75’inde veya daha fazlasında aynı eşyayı satın aldığını söyleyerek, Geçtiğimiz yamada Tank şampiyonların ”Günateşi Pelerini” sıkça kullandığını ve bu durumun, AD ağırlıklı şampiyonlara olumsuz deneyimler yaşattığını ifade ediyor. Gelen yamalar ile birlikte bu sorun her ne kadar AD ağırlıklı şampiyonlar için çözülmüş olsa da, benzer bir durumun Yetenek gücüne dayalı şampiyonlarda da var olduğunu ve 11.7 yamasıyla birlikte bu duruma bir dengeleme getirileceğini aktardı.
Ani Hasara Gelecek Olan Nerf
11. Sezonun piyasaya sürülmesinden bu yana ani hasar mekaniği sık sık tartışılıyor. Ani hasarın, League of Legends oynanışında bir amaca hizmet etse de, şu anda aşırı ayarlanmış gibi göründüğünü söyleyen Riot yetkilileri, Ani hasar veren şampiyonların hızla kartopu etkisine girdiğini ve bunun sonucunda oyunun zarar gördüğünü belirtti. Riot, bu durumu dengeleyebilmek için ani hasar üzerinde bir takım değişiklikler yapılacağını belirtti.