Black Myth: Wukong SocialPeta İncelemesi! Oyuncu Sayısı!
600K’dan 2,4M’a Yolculuk: “Black Myth: Wukong” Journey to the West’i Nasıl Yeniden Tanımlıyor?
20 Ağustos’ta, dört yıllık hevesli bekleyişin ardından, dünya çapındaki oyuncular nihayet Jingu Bang’i kavradı ve yeni bir Batı Yolculuğuna çıktı. Ancak bu kez görev Western Heaven’a ulaşmak değil, bunun yerine tüm “iblisleri ve canavarları” oraya göndermek.
SocialPeta’nın kendi incelemesine göre oyuna verilen puan 10 üzerinden sağlam bir 9.5! “Black Myth: Wukong”, bir ömür boyu oynanması gereken epik bir başyapıt.
Oyunun görselleri etkileyici ve benzersiz bir sanat tarzına sahip. Birçok sahne o kadar nefes kesici ki, masaüstü duvar kağıdı olarak kolayca kullanacak niteliğe sahip. Hikaye de aynı derecede etkileyici, ancak burada spoiler vermekten kaçınacağız. Birden fazla son içeren oyun, oyuncuları gizli unsurlarını keşfetmek için birden fazla kez oynamaya teşvik ediyor.
Öne çıkan özelliklerden biri, her bölümün sonunda yer alan bağımsız animasyonlar. Bu animasyonlar, Ocak 2023’te çıkış yapan ünlü Çin animasyon dizisi “Chinese Folktales“i akla getiriyor. Oyunun arka plan müziği de bir o kadar harika, “Immortal Sound Above Cloud Palace” adlı eserin yeni düzenlemesi ve yakında çıkacak olan “Rebirth Mantra” şarkısı oldukça akılda kalıcı.
Neden 0.5 puan düşürdüğümüze gelecek olursak: Çünkü “Black Myth: Wukong” birçok alanda mükemmel olsa da, Game Science’ın görsel sunuma yoğun bir şekilde odaklanması bazı dezavantajlara yol açmış. Bazı harita tasarımları biraz boş hissettiriyor ve bir mini haritanın olmaması -özellikle ormanda-, ilk kez oynayanların kaybolmasını kolaylaştırabiliyor. Görünmez duvarların varlığı da oyunun gerçekçi görselleri nedeniyle belirli alanların erişilebilir olduğunu düşündürtüp, oyuncuların engellenmesine neden olarak sürükleyiciliği azaltıyor.
Ancak bunlar; oyunun olağanüstü sanatı, etkileyici hikayesi ve zorlu dövüş sistemiyle karşılaştırıldığında küçük kusurlar. Game Science’ın, sektörde henüz on yılı doldurmamış nispeten genç bir oyun geliştirme stüdyosu olduğunu düşündüğümüzde, bu sorunların gelecekteki güncellemelerde ele alınacağından eminim. Böylelikle oyun gelişmeye devam ettikçe, gelecekteki oyuncular daha da rafine bir deneyim bekleyecek.
“Black Myth: Wukong” Pazarlama ve Tanıtımda Zirveye Ulaştı
6 Ağustos’ta, “Black Myth: Wukong”un resmi hesabı, son fragmanında tanıtımı tamamen ihmal etmediklerini mizahi bir şekilde kabul etti. Çıkış tarihi yaklaştıkça, “Black Myth: Wukong” yurtdışında hedefli bir reklam dalgası başlattı.
Bugün itibarıyla, SocialPeta “Black Myth: Wukong” için toplam 310 yurtdışı reklamı tespit etti. Pazarlama çabaları ağırlıklı olarak Facebook, Instagram ve Twitter’da yoğunlaştı. İlk reklam 28 Mayıs’ta başladı. En yüksek reklam hacimleri Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Birleşik Krallık’a yönelikti.
Oyunun fragmanı 19 Mayıs’ta yayınlandı ve resmi çıkış tarihi 20 Ağustos’tu. Ön siparişler 8 Haziran’da başladı ve en yoğun reklam etkinliği 27 Mayıs ile 1 Haziran arasında, ön sipariş lansmanından hemen önce gerçekleşti. Bu dönemde, SocialPeta bir günde 160’tan fazla benzersiz reklam yaratıcı tespit etti. Ardından, yaklaşık 25 Haziran civarında, oyun resmi lansmana hazırlanırken bir tanıtım sessizliğine girdi.
Ağustos ayında tanıtım yeniden başladı ve oyunun çıkışına kadar devam etti, 8 Ağustos’tan itibaren yeniden yoğunlaştı. Reklam yaratıcıları Facebook ve Instagram’da yoğunlaştı ve 19 Ağustos’ta, yani resmi çıkıştan bir gün önce 116 reklam ile zirveye ulaştı.
Ağustos ayının en popüler reklam filmi, Monkey King’in hızlı tempolu bir davul ritmi eşliğinde koştuğu bir montajı içeriyordu. Hızlı sahne ve boss perspektif geçişleri, oyun için yüksek beklentiyi mükemmel bir şekilde yakaladı.
Kültürel etkisinin ötesinde, “Wukong” ticari değerini de kanıtladı.
19 Ağustos’ta, “Black Myth: Wukong” ve Luckin Coffee iş birliği ile “Black Myth Cloud Americano” piyasaya sürüldü ve hemen tükendi, bu yüzden sistem çökme noktasına kadar geldi.
20 Ağustos’ta, “Black Myth: Wukong”un ön siparişlerinin başlaması, ilgili şirketlerin hisse senetlerinde önemli bir artışa neden oldu. Hero Entertainment’ın büyük hissedarı ve Game Science’ın erken yatırımcılarından biri olan Huayi Brothers’ın hisse fiyatı o gün %19 arttı ve ön siparişlerin başladığından bu yana toplamda %43 artış gösterdi. İçerik incelemesinden sorumlu Zhejiang Publishing %10 artış görürken, oyunun sanat kitabını yayınlamaya yardımcı olan CITIC Publishing %20 arttı.
Hatta Shanxi Expressway’in hisse senedi günlük limitine ulaştı. Bu artış, “Black Myth: Wukong”un Çin genelinde 36 çekim yerinden 27’sinin Shanxi’de bulunmasına bağlanıyor. Bu yerler yaygın olarak dağılmış olduğundan, Shanxi’de bir yolculuk, oyunda yer alan ikonik heykel ve duvar resimlerini deneyimlemek isteyenler için popüler bir tercih haline geldi. Gezi listemde mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer, Shanxi’nin Linfen kentinde bulunan Little Western Heaven.
600 Binden 2 Milyonun Üzerine: “Black Myth” Yükseliyor
Böylelikle bugün itibarıyla, “Black Myth: Wukong” 2.4 milyonun üzerinde eşzamanlı oyuncu zirvesine ulaştı ve dünya genelinde en yüksek sıralamaya sahip tek oyunculu oyun oldu. Tüm kategoriler arasında ise ikinci sırada yer aldı.
Ancak, üç yıl sonra, 2007’de, sermayenin oyun endüstrisini nasıl çarpıttığını eleştiren “Who Murdered Our Games,” başlıklı bir makale yayınladı. 2008’de Feng Ji Tencent’e katıldı ve 2010’da baş tasarımcısı olduğu MMO aksiyon oyunu Asura (斗战神) resmi olarak piyasaya sürüldü. 2013’teki açık beta sırasında, oyun çekici hikayesi ve mükemmel karakter tasarımı sayesinde 600.000’e kadar eşzamanlı oyuncu çekti.
Bununla birlikte bir MMO ürünü olarak, Asura’nın ticarileştirilmesi beklentileri karşılamadı. Sonunda Feng Ji, Game Science’ı kurmak için Tencent’ten ayrıldı. Böylece 2018’de şirket “Black Myth: Wukong” üzerinde resmi olarak geliştirmeye başladı. 2020’de Game Science, oyunun ilk fragmanını yayınladı. Bu fragman 57 milyondan fazla izlenme, 3 milyon beğeni ve 1 milyondan fazla yer imi aldı. Hızla oyun topluluğunda sıcak bir konu haline geldi.
2013’ten 2024’e, “World of Warcraft”tan “Wukong”a: 600 binden 2 milyonun üzerine yapılan bu yolculuk olağanüstü oldu.
Black Myth: Wukong SocialPeta incelemesinin sonuna geldik. Güncel haberler için Gamer Papers web sayfamızı ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın.