İçindekiler
Geçtiğimiz aylarda çıkışını yapan Jusant oyununun, sistem gereksinimleri incelemesinin ardından( ilgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz) sıra oyunun oynanışıyla ilgili fikirlerimize geldi. Merak edenler için hatırlatmakta fayda var; dontnod ekininin yapımını üstlendiği Jusant indie oyun severler tarafından beğeniyle karşılanmıştı. Yazımızda sizin için Jusant oyun incelemesi yaptık, keyifli okumalar dileriz…
Jusant Oyun İncelemesi 2024
Jusant’ın Oynanışıyla İlgili Merak Edilenler!
Jusant oyunu oynanış bakımından güzel bir deneyim sunmuştu. Basit yapısı, etkileyici mekan tasarımları ve müzikleriyle bizden tam not almıştı.
Guillaume Ferran’ın müziklerini üstlendiği oyun, oynayanlara gerilimden uzak, tatlı bir macera yaşatıyor. Oyun içi müziklerin, bütünlüğe hizmet etmesi yaşanılan 6 saatlik deneyimi güzel kılan etmenlerden.
Jusant’ın Notunu Düşüren Noktalar
Oyunda sevdiğimiz ve sevmediğimiz yanlara geleceksek, ilk önce sevmediğimiz, eleştirdiğimiz bazı yanları açıklayarak devam etmek istiyoruz. Oyunun ana odağını sadece tırmanmaya adaması, her türlü gerilim unsurlarını dışlaması yer yer kopma yaşamamıza neden oldu.
Jusant’ı Özel Yapan Bileşenler: Müzikleri, Mekan Tasarımı, Oyun İçi Dinamikleri
Olumlu noktalarsa tırmanış mekaniğinin ve oyun içindeki puzzle tabanlı noktaların güzelliği olacaktır. Birden fazla seçenek çıkartmak, oyunun problemlerini aşmak olumsuz yanları önemli ölçüde törpülüyor.
Parkurlu yapısı yine oyuna artı kazandıran özelliklerden. Her bölümde griftleşen parkur dinamikleri; müzik, mekan tasarımı ve bölüm içi değişkenlerin bir araya gelmesiyle, oyun içi ritmi üst noktalara çıkarıyor. Zirveye doğru çıkarken, oyun, tüm yapısıyla size eşlik ediyor.
Gerek müzikleri, gerek tasarımı, gerekse oynanışının çeşitlenmesi bu duruma en önemli örnek olabilir.
En sevdiğimiz bölümlere gelecek olursak, ilk bölüm ve son bölümü söyleyebiliriz. Dönüp arkaya bakmak ve kat edilen mesafeyi görmek, oyunun verdiği tatmin hissini en iyi ifade eden gerçek olacaktır.
Oyundaki içindeki müzikler, maceranın başlangıç ve sonunu anlamlı hale getiren önemli unsurların başında geliyor. Her ne kadar gerilimin azlığı nedeniyle küçük bir puan kırsak da, bu durumun oyununun bütünlüğüne hizmet etmesi, eleştirimizin sesini çok daha kısık çıkartıyor. Yapısı itibariyle, oyun, bir hayat kalma oyunu olmadığı için, dingin zihinlere veya rahatlamak isteyenlere hitap ediyor.
Jusant Oyununda Fazlalık Yapan Bir Unsura Rastlamadık!
İncelememizin sonuna yaklaşmışken Ballast’ın oyun içindeki rolünü tartışacağız. Ballast’ın oyun içindeki rolüyle ilgili söyleyeceğimiz tek nokta, olduğu kadar gözükmesi olacaktır. Bu özelliğiyle oyun, hem kendini zorlaştırmaktan hem de aşırı derece basitleştirmekten kurtarmış. Eğer yardımcı arkadaşımızı daha az görseydik oyunda bazı gereksiz zorluklar yaşayabilir ve oyun içi odağı daha zor elde ederdik; daha çok görseydik, bu sefer de oyun fazlasıyla basitleşir ve kolay sıkılabilirdik. Yapımcıların yardımcı unsuru dengeli ve kararında kullanması oyununun oynanışına pozitif katkı sağlamış.
Edindiğimiz izlenimleri totalde derleyecek olursak, oyun amacına her şekilde hizmet ediyor diyebiliriz; müzikleri, mekan tasarımı, bölümleri, oynanış dinamikleri ve yardımcı unsurları göz önüne alınca başarılı bir işin çıktığını görmüş olduk.
Oyunu edinmek isteyenler steam üzerinden erişim sağlayabilir.