İçindekiler
Ormancılık rehberimizin bu ikinci bölümünde, Sihirdar Vadisi‘nin destansı canavarları: Vadinin Alameti, ejderhalar ve Baron Nashor hakkında konuşacağız. Geçen yazımızda, orman kampları ve bitkilerinin temellerini gözden geçirdik. Şimdi rehberimizin seviyesini yükseltme ve büyük liglere çıkma zamanı. Vadideki birkaç yaratık genellikle “destansı canavarlar” olarak anılır- Vadinin Alameti, Baron Nashor ve çeşitli ejderhalar. Daha az sıklıkla ortaya çıkarlar, ancak çok daha büyük ödüller verirler ve genellikle takımlar arasındaki büyük kavgaların odak noktasıdırlar- özellikle de genellikle birden fazla kişinin alt edilmesini gerektirdiğinden, ancak onları yenmek aynı zamanda çok daha büyük bir avantaj sağlar. Tüm Epik Canavarlar nehir boyunca iki yerde ortaya çıkar; Baron çukuru (haritanın sol üst kısmında) ve Ejderha çukuru (sağ altta) olarak adlandırılan yarı açık bölgeler. Ek olarak, üçünün de durağanlık dışında herhangi bir kalabalık kontrolüne ve istatistiklerini azaltacak herhangi bir şeye (örneğin, Trundle Q çalma saldırı hasarı gibi) bağışıklık kazandıran bir özelliği vardır.
Bir önceki League of Legends orman rehberimize ulaşmak için tıklayabilirsiniz.
League of Legends Vadinin Alameti
Mütevazı Vadi Scuttler özünde gerçek bir pasifist olsa da, daha büyük kuzeni tamamen farklı bir konudur. 8. dakikada Baron çukurunda ortaya çıkıyor ve özellikle büyük hücum olmak üzere çok fazla hasar verebilen birkaç güçlü saldırıya sahip. Ancak, onlardan kaçmak kolaydır. Alamet’ın çok fazla HP’si var, ancak bazen sırtında büyük hasar için vurabileceğiniz bir göz açar.
Vadinin Alameti’ni öldürmek, öldürme ekibindeki herkesin 20 saniye içinde alabileceği Habercinin Gözü öğesini düşürür. Biblonuzun yerini alır. Bununla şampiyon, Baron güçlendirmesine sahipmiş gibi daha hızlı hatırlar ve takımı için savaşması için Alamet’ı çağırabilir. Daha sonra en yakın şeride yönelecek ve aşağı inecek ve yükü kulelere büyük zarar veriyor.
Alamet 13:45’ten önce öldürülürse, altı dakika sonra yeniden doğar. Şu anda bir kavgada olmadığı sürece 19:45’te haritadan kaybolur, bu durumda Baron için çukuru boşaltmak için ayrılmadan önce 19:55’e kadar kalır.
League of Legends Ejder
Aslında Vadi’te bulunabilecek yedi farklı ejderha türü var. Başlangıçta, ejderha altı “temel” ejderden biri olabilir – bulut, okyanus, cehennem, dağ, kimya teknolojisi ve hextech. Böyle bir ejderhayı öldürmek, tüm ekibe kalıcı bir güçlendirme sağlar, ancak ekibiniz ne kadar çok öldürürse size karşı o kadar fazla hasar ve hasar azaltma alır. Ejderha yumurtlamaları, ilk üçünün farklı olduğu ve daha sonra bir takım dört ejderha güçlendirmesi ve yalnızca bir takımın elde edebileceği daha güçlü “ejderha ruhu” efekti elde edene kadar ejderhalar üçüncü ile aynı olduğu her oyunda farklı bir model izler. Bir takımın ruh tutkunu olduktan sonraki tüm ejderhalar, güçlendirmeleri yalnızca geçici olan ve ölümle kaybedilen yaşlı ejderhalardır – ancak gücü bir oyuna karar verebilir ve çoğu zaman karar verir. Çoğu takım için, temel ejderlerden vazgeçmek önemli bir şey değildir, ancak mümkünse yaşlı ejderhaya itiraz edilmelidir.
İkinci ejderha öldürüldükten sonra, sonraki ejderhaların ne olacağına bağlı olarak harita değişir. Bulutların hakim olduğu bir Yarık, şampiyonların daha hızlı hareket ettiği alanlara sahip olacak (yarık Yengeç bölgesi gibi), örneğin, bir okyanus Yarığı daha fazla çalıya sahipken, Cehennem Yarığı’nın bazı duvarları yıkılacak ve bir dağ Yarığı, daha fazla duvar. Bir hextech Geçit’te, içinden geçen şampiyonların yanıp sönmesini ve ardından kısa bir süreliğine ortadan kaybolmasını sağlayan küçük portallar bulunurken, kimya teknolojisi Geçidi’nde şampiyonları gizleyebilecek ve saldırılarını güçlendirebilecek daha az çalı ve zehirli gaz alanı bulunur.
- Chemtech Ejderhaları, sağlıkları azaldıkça daha yüksek saldırı hızlarına sahiptir. Birini öldürmek, takıma maksimum sağlığı daha yüksek olan düşmanlara karşı ilave hasar verirken, kimya teknolojisi ruhu, şampiyonları öldürüldüklerinde Sion’un pasifine benzer şekilde güçlendirilmiş bir zombi durumuna sokar.
- Bulut Ejderleri tek hedefli iyi hasara sahiptir, bu da onları tek başına ormancılar için daha tehlikeli hale getirir. Onları öldürmek, ekibe savaştan çıkma hızı ve yavaş direnç sağlar. Bulut ruhu, takıma kalıcı bir %10 hareket hızı bonusu verir ve nihai bir yetenek kullandıktan sonra 6 saniye boyunca %60’a yükselir.
- Hextech Ejderhaları, her dördüncü saldırıda bir yavaşlatma ve zincirleme hasar etkisine sahiptir. Birini öldürmek, ekstra yetenek acelesi ve saldırı hızı verirken, hextech ruhu, saldırılara ve yeteneklere ekstra hasar ve yavaşlama etkisi verir.
- Alev ejderleri alan hasarına sahiptir. Birini öldürmek takıma yığın başına bonus AD ve AP verir. Cehennem ruhu, kısa bir bekleme süresiyle takımın saldırılarına ve yeteneklerine fazladan alan hasarı verir.
- Dağ ejderleri diğerleri kadar zarar vermez ama daha dayanıklıdır. Dağ ejderhalarını öldürmek, ekibe yığın başına daha fazla zırh ve büyü direnci verir. Bir dağ ruhu, tüm ekip üyelerine bonus sağlık, bonus AD ve AP ile ölçeklenen bir kalkan verir. Şampiyon son 5 saniye içinde saldırıya uğramadıysa kalkan geri gelir.
- Okyanus ejderlerinin saldırıları yavaşlatır. Birini öldürmek, eksik sağlıklarına bağlı olarak ekibe sağlık yenilenmesini sağlar. Bir okyanus ruhu, bir rakibe hasar verdikten sonra takımın ek sağlığı (ilave SG, AP ve bonus sağlıkla ölçeklendirme) ve 4 saniye boyunca mana kazanmasını sağlar.
- Kadim Ejderha, yalnızca bir takım bir ruhu güvenceye aldığında ortaya çıkar. Daha da güçlüler ama onları öldürmek takıma Ejderhanın Sureti güçlendirmesini veriyor. Diğer ejderha güçlendirmelerinin aksine geçicidir ve ölünce kaybolur. Bununla birlikte, tüm saldırı yetenekleri zamanla ilave hasar verir ve böyle bir saldırıdan azami canlarının %20’sinin altına düşen rakip şampiyonlar anında öldürülür.
League of Legends Baron Nashor
Büyük adam, en ikonik Lig canavarlarından biridir. 20 dakikada Baron çukurunda ortaya çıkıyor ve onu öldürmek, oyun ortasındaki en büyük hedeflerden biri. Baron’da her şey var – sağlık, dirençler, en son saldırdığı kişiye bir hasar artırması ve birden fazla özel saldırı.
Öte yandan, onu öldürmek takımın her üyesi için 300 altın değerindedir ve canlı olanların hepsi Baron’un Eli buff’ını alır. Ekstra AD ve AP, daha hızlı hatırlama ve yakındaki minyonları güçlendiren bir aura verir. Baron güçlendirmesi, yaygın olarak adlandırıldığı gibi, üç dakika sürer ancak ölümle kaybedilir.
Baron öldürüldükten altı dakika sonra yeniden doğar.
ne zaman jungle oynamak istesem ya level olarak geride kalıyorum ganklerde başarısız oluyorum yada oyunda artık son 10 dakikalarda kil alabiliyorum önerebileceğiniz Hero taktik falan varmı?