İçindekiler
Riot Games, daha önce pek de alışkın olmadığımız bir etkinlikle yeni bir şampiyonu; Akshan’ı League of Legends’e dahil etti. Riot’un tüm oyunlarında geçerli olan Işık Muhafızları etkinliği ile oyuna eklenen Akshan, efendisiz bir muhafız olarak Sihirdar Vadisi’ne katılırken, yetenek seti ile de dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.
Eşi benzeri olmayan bir orta koridor nişancısı olarak müjdelen Akshan, MOBA oyunları için sıra dışı yeteneklere sahip. Kaçış yetenekleri ve baskın yeteneğini bir kenara bırakırsak, Akshan’ın en dikkat çeken tarafı; Müttefik şampiyonları diriltebilen bir pasife sahip olması.
League of Legends: Akshan Kimdir?
Akshan, sokak çocuğu olarak Shurima’nın köylerinde büyümüştü. Asi tavrı henüz çocuk yaşlarında bile Akshan’ın en belirgin karakteristiği olmuş, herhangi bir yanlış davranış karşısında en güçlü beylere bile kafa tutar olmuştu. Ancak, Akshan günün birinde yanlış kişiye çatarak bu tavrın bedelini çok ağır ödemişti.
Ölümüne dayak yiyip bir köşeye atıldıktan sonra Shadya tarafından kurtarılan Akshan, Işık Muhafızlarına katılmaya karar vermiş ve onun için eğitim almaya başlamıştı.
Shadya ve Akshan, Işık Muhafızı silahlarını bulmak için Shurima’nın her bir köşesini gezmiş, ışık ve karanlığın kadim savaşında yardımcı olmaya çalışmışlardı. Shadya’nın ölümünden sonra tüm dünyası altüst olan Akshan, yıkımı bir kenara bırakıp intikamının peşine düşmüştü.
Son durağı ise; Sihirdar Vadisi oldu!
League of Legends: Akshan’ın Temel İstatistikleri
- Temel HP: 530
- Seviye başına HP: 90
- Temel Mana: –
- Seviye başına mana: 40
- Temel Zırh: 26
- Seviye Başına Zırh: 3
- Sağlık yenilenmesi: 3,75
- Seviye başına HP yenileme: 0.13
- Temel Saldırı Gücü: 50
- Seviye başına Saldırı Gücü: 3.5
- Baz MR: 30
- Seviye başına MR: 0,5
- Saldırı Menzili: 500
- Hareket Hızı: 330
- Seviye başına Saldırı Hızı: 2.5
League of Legends: Akshan’ın Yetenek Seti
Pasif – Kirli Dövüş
Akshan’ın saldırılarından ve hasar veren yeteneklerinden gelen her üç vuruş, bir miktar fiziksel hasar verir. Hedef bir şampiyonsa, Akshan da bir kalkan kazanır.
Akshan, saldırdıktan sonra, azaltılmış fiziksel hasar veren ikinci bir saldırı gerçekleştirir. İkinci atış, normal bir normal saldırı gibi iptal edilebilir. Akshan ikinci atışı iptal ederse, bir hareket hızı patlaması kazanır.
Q – İntikam Bumerangı
Akshan, fiziksel hasar veren ve isabet alan düşmanları ortaya çıkaran bir bumerang fırlatır ve bir rakibe her çarptığında menzilini genişletir. Düşmanlar, bumerang sönerken bir kez ve geri dönerken bir kez vurulabilir.
W – Görünmez Muhafız
Pasif: Rakip şampiyonlar Akshan’ın takım arkadaşlarından birini öldürdüklerinde, onlar Alçak olarak işaretlenir. Akshan bir Madrabaz’ı alt ettiğinde bonus altın kazanır, Madrabaz tarafından öldürülen tüm müttefikler üslerinde dirilir ve Scoundrel statüsü diğer tüm düşmanlardan kaldırılır.
Aktif: Akshan kısa bir süreliğine veya araziye yakınken süresiz olarak kamufle olur. Bu süre boyunca Akshan, Madrabaz’a giden yolları görebilir ve onlara doğru hareket ederken hareket hızı ve mana yenilenmesi kazanır.
E – Kahraman Sallanışı
Akshan, arazideki ilk isabetin içine giren bir kanca atışı yapar. Yerleşikken, kullanım yönünde arazinin etrafında dönmek için yeniden kullanabilir ve sallanırken en yakın düşmana fiziksel hasar veren mermiler ateşleyebilir. Sallanırken, imleç yönünde atlamak ve son bir atış yapmak için tekrar yeniden kullanabilir.
Akshan bir rakip şampiyonu alt ettiğinde, Kahramanca Sallanış’ın bekleme süresi sıfırlanır.
R – Kısasa Kısas
Akshan bir rakip şampiyona kilitlenir ve mermi depolamak için silahına güç aktarmaya başlar. Sürenin sonunda veya yeniden kullanıldıktan sonra Akshan, depolanan mermileri serbest bırakır ve her biri, vurulan ilk minyona, şampiyona veya yapıya eksik cana bağlı olarak fiziksel hasar verir.
Akshan, Karşılaşmayı yönlendirirken ve ateşlerken normal şekilde hareket edebilir ve Kahramanca Sallanış’ı kullanabilir.